توییتر قابلیت Unmention را برای ترک گفتگوها در اختیار تمام کاربران قرار داد

توییتر بالاخره قابلیت خارج شدن از منشن یا Unmentioning را برای همه کاربران روی همه دستگاه‌ها فعال کرد. این ویژگی از ماه آوریل در دست آزمایش قرار داشت و حالا به کاربران اجازه می‌دهد تا منشن نام کاربری خود را از گفتگوهایی که نمی‌خواهند، خارج کنند.

توییتر امروز در توییتی در این باره نوشت: «گاهی اوقات خودتان می‌خواهید [یک گفتگو را] ترک کنید. کنترل منشن‌های خود را در دست بگیرید و با قابلیت Unmentioning که حالا برای همه کاربران در همه دستگاه‌ها عرضه می‌شود، از گفتگوها خارج شوید.»

چگونه از یک گفتگو در توییتر خارج شویم؟

اکنون تمام کاربران می‌توانند روی منوی سه نقطه‌ای که در کنار هر توییت وجود دارد کلیک کنند و روی گزینه Leave this conversation بزنند. با انجام این کار، نام کاربری شما روی توییت‌ها خاکستری می‌شود تا بقیه بدانند که شما خودتان را از یک گفتگو خارج کرده‌اید. به این ترتیب امکان منشن کردن شما در گفتگوهای توییت مربوطه غیرفعال خواهد شد. همچنین، با انجام این کار نوتیفیکیشن‌های آن توییت هم دیگر به دست شما نمی‌رسند.

ویژگی Unmentioning از بیش از یک سال پیش در دست توسعه قرار دارد. توییتر اولین بار تابستان پارسال این ایده را مطرح کرد و گفت می‌خواهد با این کار از اذیت و آزار کاربران جلوگیری کند. در ماه آوریل به‌صورت محدود گروهی از کاربران نسخه وب به این قابلیت دسترسی پیدا کردند. حالا همه امکان استفاده از این ویژگی را پیدا کرده‌اند.

عرضه عمومی این قابلیت در شرایطی اتفاق افتاده که این شبکه اجتماعی در حال توسعه ویژگی‌هایی برای مقابله با سوءاستفاده از کاربران است. یکی از این ویژگی‌ها که چند وقت پیش در دسترس قرار گرفت، قابلیتی است که اجازه می‌دهد کاربر مشخص کند چه کسانی می‌توانند به توییت‌های او پاسخ بدهند.

یکی از دیگر ویژگی‌هایی که از چند وقت پیش در دست آزمایش است، Safety Mode نام دارد. توییتر با این ویژگی تعاملات را تحلیل می‌کند و با الگوریتم‌های خود به‌طور خودکار اکانت‌هایی را مسدود می‌سازد که در حال آزار رساندن به کاربر هستند.

منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط