تلاش اپل برای اصلاح باگ سافاری نسخه‌های iOS۱۵

شرکت اپل هرساله پس از عرضه گوشی‌های هوشمند، نسخه‌هایی از سیستم عامل جدید خود به کاربران ارائه می‌دهد. در همین راستا غول فناوری آمریکا پس از عرضه آیفون ۱۳ سیستم عامل خود را نیز به ios۱۵ ارتقا داد. اما در چند روز گذشته کاربران گزارشی مبنی بر  باگ سافاری و سرقت اطلاعات خود با به روزرسانی سیستم عامل جدید به این شرکت دادند. پس از گزارشات دریافتی، شرکت اپل درصدد حل مشکل این باگ در آمده است.

به گزارش انگجت، مهندسین شرکت اپل برای اصلاح باگ  سافاری در تلاش هستند تا نسخه سیستم عامل ios۱۵ را برای همه محصولات خود ارتقا دهند. به گفته توسعه دهندگان غول فناوری آمریکا، برای به روزرسانی سیستم عامل و ارتقای سافاری،  اپل به تمام مرورگر‌هایی که توسط Safari استفاده می‌شود نیاز دارد (مرورگر‌های مانند Chrome ،Edge در iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ دچار همین باگ هستند).

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهندسان غول فناوری آمریکا برای به‌روزرسانی‌ها، بیشتر بر روی تاریخچه مرور، تصویر نمایه و اطلاعات شخصی متمرکز شده‌اند. (گفتنی است که این به روزرسانی‌ها مدتی طول می‌کشد. به گفته اپل کاربران مدت کوتاهی را صبر کنند تا به روزرسانی‌ها انجام شود.)

گفته شده، این اشکال روی Safari ۱۴  یا مرورگر تلفن همراه در iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ تأثیری نمی‌گذارد. با این حال، با توجه به عرضه ۷۲ درصد از مدل‌های آیفون در چهار سال گذشته و ۶۳ درصد از تمام واحد‌های آیفون سازگار با iOS ۱۵، توسعه دهندگان بر روی سیستم‌عامل‌های قبلی نیز کار می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوره آموزشی مهندسی MCSE2016

مطالب مرتبط