تردز با قابلیت ویرایش پست، به رقیب جدی‌تری برای ایکس تبدیل می‌شود

شبکه‌ی اجتماعی تردز ازاین‌پس به کاربرانش امکان می‌دهد پست‌ها را تا پنج دقیقه بعد از انتشار، ویرایش کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پست جدیدی می‌گوید که کاربران تردز ازاین‌پس به گزینه‌ی ویرایش پست دسترسی دارند. به‌لطف این قابلیت،‌ می‌توانید تا حداکثر پنج دقیقه پس از انتشار پست، آن را ویرایش کنید. در بازه‌ی زمانی یادشده، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات ویرایش پست وجود ندارد.

ایکس (توییتر سابق)، جدی‌ترین رقیب تردز، سال گذشته میزبان قابلیت ویرایش توییت شد. ایلان ماسک پس از تصاحب ایکس، ویرایش توییت را به قابلیتی اشتراکی تبدیل کرد تا دست کاربران نسخه‌ی رایگان از آن کوتاه باشد.

قابلیت ویرایش پست در تردز، نیازی به اشتراک ندارد و به‌ رایگان ارائه می‌شود. کاربران در نسخه‌ی موبایل و وب تردز می‌توانند پست‌ها را ویرایش کنند. این قابلیت در حالی منتشر می‌شود که تنها سه ماه از تولد تردز می‌گذرد.

تردز برخلاف ایکس، تاریخچه‌ی ویرایش پست‌ها را نمایش نمی‌دهد. همچنین ویرایش پست باعث ازدست‌رفتن لایک‌ها و ری‌پست‌ها نمی‌شود. این موضوع کمی نگران‌کننده است چون احتمال سوءاستفاده از پست‌ها را بالا می‌برد. مشخص نیست که تردز در آینده تاریخچه‌ی ویرایش را اضافه می‌کند یا نه.

مارک زاکربرگ همچنین می‌گوید که شبکه‌ی اجتماعی تردز به قابلیت Voice Threads مجهز شده است. به‌لطف این قابلیت می‌توانید پست‌های صوتی در تردز منتشر کنید. تردز به‌صورت خودکار فایل صوتی شما را رونویسی می‌کند و بعداً می‌توانید آن متن را ویرایش کنید.

تردز در روزهای نخست رشد انفجاری تجربه کرد و تعداد کاربران فعالش به ۱۰۰ میلیون نفر رسید؛ اما از آن زمان تعداد کاربران تردز روند نزولی داشته است. مارک زاکربرگ و مهندسان متا در تلاشند با اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به تردز، این شبکه‌ی اجتماعی را به رقیب بهتری برای ایکس تبدیل کنند.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط