تأیید هویت کاربران، دیواری امن دور دیوار

 

تأیید هویت کاربران امکان جدیدی است که به پلتفرم «دیوار» اضافه شده تا امنیت کاربران دربرابر اقدامات سودجویان و کلاهبرداران را افزایش دهد.

پلتفرم دیوار با هدف بهبود فضای کسب‌وکار و جلوگیری از کلاهبرداری و آزار توسط سودجویان با ایجاد تغییر در روند ثبت آگهی‌های خود سعی دارد امنیت بیشتری برای کاربران خود، که قصد دارند با انتشار آگهی در دیوار از خدمات این پلتفرم استفاده کنند، فراهم کند.

 

با توجه به این که بسیاری از کلاهبرداران با یک کد ملی، ده‌ها و چه‌بسا صدها شماره همراه دارند و این مسئله باعث ایجاد مزاحمت‌ها و کلاهبرداری‌های مختلفی به وسیله سیم‌کارت‌ها می‌شود، دیوار تصمیم گرفته است با استفاده از امکان «تأیید هویت کاربران به وسیله کد ملی» از اقدامات کلاهبرداران و آزارگران ممانعت کند.

 

این سودجویان با شماره‌های مختلف حساب کاربری متفاوت می‌سازند و هر بار با بسته شدن حساب کاربریشان، با یک شماره تماس جدید، حساب جدید باز کرده و از خدمات ارائه شده، سوءاستفاده می‌کند. با تأیید هویت، کلاهبرداران و سودجویان دیگر جایی در دیوار نخواهند داشت و کاربر می‌تواند با اعتماد و امنیت بیشتری از خدمات استفاده کند.

 

براساس پژوهش‌هایی که در بین کاربران دیوار انجام شده است، «تأیید هویت» درخواست عموم آن‌ها است. با تأیید هویت، امنیت معاملات دیوار برای خریداران و فروشندگان بیشتر می‌شود و ریسک کلاهبرداری کاهش می‌یابد.

 

در واقع، تأیید هویت در دیوار، باعث افزایش ضریب امنیت کاربران در فضای معاملات، افزایش کیفیت آگهی، کاهش مزاحمت در چت، جلوگیری از ورود دوباره کلاهبرداران و آزارگران می‌شود. با در نظر داشتن همین هدف در آینده نزدیک، تأیید هویت برای همه کاربران آگهی‌گذار الزامی خواهد شد.

 

تأیید هویت در دیوار چگونه انجام می‌شود؟

دیوار به کد ملی کاربران، با حفظ محرمانگی، برای تأیید هویت و تطبیق با شماره‌ی موبایلتان نیاز دارد. کد ملی شما به همراه شماره موبایل از سامانه شاهکار استعلام و در صورت تطبیق آن با کد ملی مالک شماره موبایل، تأیید هویت انجام می‌شود. کد ملی فقط برای تأیید هویت افراد دریافت می‌شود و در هیچ صفحه‌ای نمایش داده نمی‌شود.

 

کاربرانی که سیم‌کارتشان به نام آن‌ها نیست، باید تغییر مالکیت سیم‌کارت را انجام دهند. برای تغییر مالکیت، مالک فعلی سیم‌کارت باید با همراه داشتن پوکه سیم‌کارت، سیم‌کارت و کارت شناسایی معتبر و خریدار با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، آدرس کامل پستی و کدپستی ۱۰ رقمی آخرین محل سکونت، به نمایندگان فروش اپراتور تلفن همراه یا دفاتر پیشخوان بروند. توجه داشته باشید که حضور خریدار و فروشنده برای تغییر مالکیت الزامی است، مگر در صورت داشتن نسبت درجه یک.

 

همچنین، دارندگان سیم‌کارت شرکتی یا حقوقی‌ای که از حساب کاربری فروشگاهی یا پنل املاک استفاده می‌کنند نیازی به احراز هویت دوباره ندارند. دیگر کاربران که به صورت شخصی در دیوار فعالیت دارند نیز باید با تماس با مرکز پشتیبانی دیوار در مورد ادامه فرایند پشتیبانی راهنمایی بگیرند.

برای تأیید هویت در دیوار کافی است در زمان ثبت آگهی جدید خود، شماره موبایل و کد ملی‌‌تان را وارد کنید و بعد از تأیید مطابقت، آگهی خود را منتشر کنید. تأیید هویت در دیوار باعث می‌شود که کلاهبرداران و آزارگران در این پلتفرم جایی نداشته باشند!

منبع: zoomit

 

مطالب مرتبط