برنامه آمازون برای مقابله با کامنتها و بررسیهای جعلی
سالهاست که آمازون با کامنتها و بررسی جعلی محصولات در وبسایت خود مبارزه میکند و علیرغم حذف میلیونها مطلب و بررسی فیک، هنوز هم انبوهی از این مطالب در وبسایت این شرکت مشاهده میشوند.
آماوزن اما معتقد است که شرکتهای صاحب شبکههای اجتماعی بیشترین نقش را در گسترش انتشار مطالب و بررسیهای جعلی دارند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ میلیون مشتری فعال که از محصولات وبسایت آمازون استفاده میکنند و بیش از ۱.۹ میلیون شریک فروش نیز در سراسر جهان با این شرکت همکاری دارند.
این اعداد و ارقام نشان میدهند که میلیونها مطلب و بررسی محصولات در وبسایت آمازون ثبت میشوند که بخش زیادی از آنها جعلی و فیک هستند. آمازون اخیرا اعلام کرد تنها در سال گذشته میلادی، بیش از ۲۰۰ میلیون بررسی فیک را قبل از آنکه برای دیگر کاربران قابل رویت شوند، حذف کرد.
بخش زیادی از این بررسیهای فیک جعلی از شرکتهایی نشات میگیرند که هزاران نفر را برای بررسی محصولات در اختیار دارند و بررسیهای مثبت را به برخی از تولیدکنندگانی که محصولاتشان در آمازون عرضه میشود، میفروشند.
آمازون معتقد است که این شرکتها از شبکههای اجتماعی نیز برای تولید بررسیهای جعلی کمک میگیرند که علیرغم هشدارهای آمازون به صاحبان این شبکه اجتماعی در قبال چنین فعالیتهایی، اقدام جدی برای مقابله با آنها صورت نمیگیرد. مهندسان شرکت آمازون برای مقابله و شناسایی این فعالیتها، از فناوری یادگیری ماشینی بهره میگیرد.
آمازون در این خصوص عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰ گروه را به شرکتهای مالک شبکههای اجتماعی معرفی کردیم که چیزی حدود ۴۵ روز طول کشید تا این گروهها از پلتفرمهای شبکههای اجتماعی حذف شدند. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز، بیش از ۱۰۰۰ گروه را شناسایی و معرفی کردیم که پس از پنج روز، فعالیت این گروهها مسدود شد.
آمازون میگوید: اگرچه سرعت پاسخگویی و حذف اکانت این گروهها در شبکههای اجتماعی بیشتر شده، اما امیدواریم که این شرکتها بتوانند با در نظر گرفتن اقداماتی، مانعی از انتشار این بررسیهای جعلی در پلتفرمهای خود شوند.