با هوش مصنوعی جدید Google می‌توانید با بیش از ۱۰۰ ساز مختلف موسیقی بسازید

هوش مصنوعی جدید گوگل به شما امکان می‌دهد تا با انتخاب یکی از سازهای مختلف و توصیف آن، یک موسیقی خاص بسازید.

گوگل از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده است که می‌توان با آن موسیقی‌های خاصی را با الهام از سازهای مختلف ساخت. این هوش مصنوعی موسیقی مورد نظر شما را از ۱۰۰ ساز مختلف جهانی الهام می‌گیرد. هوش مصنوعی جدید گوگل Instrument Playground نام دارد و در پرامپت ابتدا باید نام یک آلت موسیقی را بنویسید و سپس با توصیف آن، این هوش مصنوعی به شما یک تکه موسیقی ۲۰ ثانیه‌ای می‌دهد.

براساس گزارش وب‌سایت Google، در Instrument Playground بیش از ۱۰۰ ساز گوناگون وجود دارد. شما بعد از آنکه معین کردید چه سازی می‌خواهید، می‌توانید حالت موسیقی را با صفاتی مانند «خوش‌ریتم» یا «عجیب» مشخص کنید. این هوش مصنوعی ۲۰ ثانیه ابتدایی یک قطعه موسیقی را مطابق با پرامپت شما تولید می‌کند و اغلب به صورت صدایی انتزاعی و خاص آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی جدید گوگل برای ساخت موسیقی

Instrument Playground درواقع از هوش مصنوعی MusicLM گوگل که در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۲) در دسترس عموم قرار گرفت، استفاده می‌کند. با این هوش مصنوعی جدید شما می‌توانید از میان ۱۰۰ ساز جهانی یکی را برای شروع موسیقی انتخاب کنید؛ شاید حتی خیلی از این سازها مانند ساز veena از هند، dizi از چین یا mbria از زیمباوه برای کاربر شناخته‌شده هم نباشند. همچنین با قراردادن یک صفت می‌توانید موسیقی خود را مودی، شاد یا عاشقانه کنید.

همچنین معمولاً موسیقی‌های این هوش مصنوعی، شاید بسیار دقیق‌تر از آن چیزی باشد که مورد نظرتان بوده است. به‌عنوان مثال این ابزار با واردکردن «توبای عصبانی» یک تکنوازی پرسروصدای برنجی را که انتظار داشتید تولید نمی‌کند. درعوض، موسیقی بیشتر شبیه صدای یک لوله همراه با آسپیراسیون توبا خواهد بود. همچنین با درخواست «دیجریدو عجیب» صدایی شوم همانند موسیقی‌های هانس زیمر خواهید شنید. خروجی این هوش مصنوعی به نظر می‌رسد ترکیب‌هایی انتزاعی با لایه‌هایی از صدا هستند که احساسات مختلفی را به تداعی می‌کنند.

همچنین برخی از صفت‌ها هنوز در این هوش مصنوعی تعریف نشده‌اند. هنگامی که صفتی مثل دمدمی یا روانی را بنویسید، هوش مصنوعی اخطار می‌دهد.

پس از آنکه هوش مصنوعی تکه شروع موسیقی را به شما داد می‌توانید بیت، تُن و تنظیمات دیگر را برای ادامه موسیقی اعمال کنید. همچنین می‌توانید سازهای بیشتری را به موسیقی خود اضافه کنید. درنهایت، اگر از نتیجه کار راضی بودید می‌توانید یک فایل wav. از آهنگ خود دریافت کنید.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط