با لگو و یونیتی بدون نیاز به کدنویسی بازی بسازید

به نقل از دیجیاتو

همکاری لگو با یونیتی باعث شده است بتوانید بدون نیاز به کدنویسی، در کمتر از یک ساعت بازی بسازید و آن را اجرا کنید.

روند ساخت بازی هر روز آسان‌تر می‌شود؛ چراکه هر روز روش‌های پیدا می‌شوند که نیاز به دانش برنامه‌نویسی را کمتر می‌کنند. به‌تازگی دو شرکت لگو و یونیتی با همکاری یکدیگر پروژه میکروگیم (Microgame) را راه‌اندازی کرده‌اند که به کمک آن می‌توانید در کمتر از یک ساعت، بازی سه‌بعدی بسازید؛ آن‌هم بدون نوشتن یک خط کد. برای اینکه بتوانید این میکروگیم را بسازید، کافی است راهنمای موجود در ویرایشگر یونیتی که Behavior Bricks نام دارد مطالعه کنید. این بازی با گیم‌پلی اکشن خواهد بود و یک سری شخصیت آماده به‌صورت لگو هم برای آن طراحی شده است.

 

اگر بخواهید این بازی را شخصی‌سازی کنید، می‌توانید وارد حالت Creative Mode شوید تا به آیتم‌های داخل فروشگاه یونیتی دسترسی داشته باشید. همچنین در همکاری‌ با شرکت BrickLink، می‌توانید آیتم‌هایی که خودتان درست کرده‌اید از فروشگاه آنلاین لگو به بازی اضافه کنید.

این ویژگی جدید می‌تواند تجربه ساخت بازی را برای افرادی که تازه می‌خواهند وارد این حوزه شوند، هیجان‌انگیزتر کند. همچنین کاربران با موتور بازی‌سازی یونیتی آشنا خواهند شد و می‌توانند بازی‌های جدید خود را با این موتور تولید کنند. یونیتی در طول سال‌های گذشته به ابزاری مهم برای ساخت بازی مخصوصا بازی‌های مستقل تبدیل شده است؛ اما برای ساخت بازی به برنامه‌نویسی نیاز خواهید داشت و اگر به این موضوع تسلط نداشته باشید، بازی خاصی نمی‌توانید بسازید. بااین‌حال همیشه راه‌های مختلفی به وجود می‌آیند که ساخت بازی را راحت‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند برای این کار نیاز به برنامه‌نویسی نباشد.

منبع: ENGADGET

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *