با این ترفند رم گوشی Xiaomi را افزایش بدهید!

رم مجازی چگونه سرعت و کارایی گوشی‌ شیائومی را بهبود می‌بخشد؟ در این مقاله، ضمن پاسخ به این پرسش مهم، با نحوه‌ی فعال‌سازی قابلیت مذکور آشنا خواهیم شد.

اگر همیشه در اجرای هم‌زمان چندین برنامه در گوشی هوشمندتان به مشکل می‌خورید و با کاهش سرعت و عملکرد گوشی مواجه هستید یا برای اجرای برنامه‌ی دلخواهتان باید تا بسته‌شدن برنامه‌های دیگر منتظر بمانید، استفاده از رم مجازی می‌تواند راهکار مناسبی برای فرار از این مشکلات باشد؛‌ اما رم مجازی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

رم مجازی چیست؟

به‌طور خلاصه، رم مجازی یا Virtual Memory تکنیکی برای مدیریت حافظه است که به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا بخشی از حافظه‌ی داخلی دستگاه را به‌عنوان حافظه‌ی موقت استفاده کند. همین امر باعث می‌شود زمانی‌که رم اصلی گوشی در اجرای برنامه‌های سنگین کم می‌آورد، سیستم‌عامل برخی از داده‌ها را به حافظه‌ی مجازی انتقال دهد و بدین‌ترتیب، سرعت گوشی افزایش پیدا کند.

از اجرای هم‌زمان چندین برنامه گرفته تا مدیریت منابع حافظه به‌طور مؤثر و جلوگیری از بسته‌شدن اجباری برنامه‌ها، رم مجازی وظایف متعددی به‌عهده دارد که اصلی‌ترین این وظایف، افزایش سرعت گوشی شیائومی است. حال چگونه رم مجازی را در گوشی شیائومی فعال کنیم؟ در این مقاله، درباره‌ی این موضوع توضیح خواهیم داد.

نحوه استفاده از رم مجازی در گوشی شیائومی

به‌گفته‌ی شیائومی، گوشی‌های دارای رابط کاربری MIUI 12.5 و جدیدتر امکان استفاده از رم مجازی را دارند؛ بنابراین، پیش از شروع به نسخه‌ی رابط کاربری گوشی هوشمندتان نگاهی بیندازید و سپس مراحل زیر را برای استفاده از رم مجازی در گوشی شیائومی پیش ببرید:

  • به انتهای صفحه‌ی تنظیمات بروید و Additional settings را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب گزینه‌ی تنظیمات اضافی، گزینه‌ی Memory extension را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی جدید، روی دکمه‌ی فعال‌سازی Memory extension ضربه بزنید.
  • در این‌جا بسته به نیازتان، میزان رم مدنظر را انتخاب و در انتها، برای اعمال تغییرات گوشی را ری‌استارت کنید.

به همین راحتی می‌توانید رم مجازی گوشی شیائومی را فعال کنید. پس از فعال‌سازی قابلیت مذکور، درصورتی‌که رم داخلی دستگاه پر شود و در عملکرد گوشی اختلال ایجاد کند، سیستم‌عامل به‌طور خودکار بخشی از حافظه‌ی دستگاه را به‌عنوان رم مجازی در نظر خواهد گرفت.

رم مجازی گوشی شیائومی چقدر است؟

میزان رم مجازی موجود در گوشی‌های شیائومی بسته به مدل گوشی و میزان حافظه‌ی داخلی و نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوت است؛ بااین‌حال، اطلاعات موثق و معتبری در‌زمینه‌ی میزان دقیق حافظه مجازی در گوشی‌های مجازی وجود ندارد و شیائومی نیز در‌این‌باره اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است.

اگر براساس گفته‌ی برخی از منابع، میزان رم مجازی فقط‌ و‌ فقط به رم و فضای ذخیره‌سازی وابسته باشد، میزان رم مجازی گوشی شیائومی POCO F3 با حافظه‌ی ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت و نسخه‌ی رابط کاربری MIUI 14 مثال نقضی بر این موضوع است؛ زیرا همان‌طور‌که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این گوشی امکان افزایش رم مجازی از ۲ تا ۵ گیگابایت را دارد.

رم مجازی، تنها مختص گوشی‌های شیائومی نیست و سازنده‌های دیگری همچون ریلمی و وان پلاس و سامسونگ نیز بسته به نسخه‌ی سیستم‌عامل و رابط‌ کاربری، این قابلیت سودمند را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. بااین‌حال، تأثیر مستقیم رم مجازی به عوامل مختلفی مثل سخت‌افزار گوشی و نسخه‌ی سیستم‌عامل بستگی دارد و کاربران نباید بیش‌ازحد به این قابلیت تکیه کنند؛ چراکه رم مجازی در‌مقایسه‌با رم دستگاه بسیار کُند عمل می‌کند و در برخی مواقع، ممکن است کاهش بی‌رویه‌ی عمر باتری را در پی داشته باشد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط