ایلان ماسک: فناوری باتری تسلا تا ۲۰۲۲ به تولید انبوه نمی‌رسد

به نقل از دیجیاتو

مدیر کمپانی تسلا اعلام کرده فناوری باتری جدید تسلا تا سال ۲۰۲۲ آماده تولید انبوه نخواهد شد و این کمپانی همچنان به خرید باتری از شرکت‌های دیگر ادامه می‌دهد.

طبق گفته ایلان ماسک در توییتر، فناوری جدید باتری تسلا که در رویداد «Battery Day» این کمپانی معرفی می‌شود، یک نمونه اولیه خواهد بود و امکان استفاده سریع از آن در خودروهای تولید انبوه تسلا مانند مدل ۳ و مدل Y وجود نخواهد داشت، با این حال در بلندمدت روی محصولات این کمپانی تاثیر می‌گذارد.

مدیرعامل تسلا اعلام کرده تولید انبوه فناوری جدید بسیار دشوار خواهد بود و به این موضوع اشاره کرده که ساخت ماشینی که آن را تولید کند، از تولید باتری دشوارتر است.

ماسک در گفته‌های خود از ادامه خرید باتری از شرکت‌های دیگر خبر داده است. در حالی که تسلا به دنبال ساخت باتری در سال‌های آینده است، خرید باتری از کمپانی‌های دیگر را متوقف نخواهد کرد:

«ما به دنبال افزایش و نه کاهش خرید باتری از کمپانی‌هایی دیگر مانند پاناسونیک، ال جی و CATL هستیم. با وجود افزایش خرید و تامین باتری با بالاترین سرعت ممکن، همچنان در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن با کمبود شدید باتری روبه‌رو خواهیم شد، بلکه خودمان دست به کار شویم.»

این اولین باری نیست که ایلان ماسک از کمبود باتری حرف می‌زند و در سال ۲۰۱۸ نیز از تاثیر کمبود سلول‌های باتری پاناسونیک روی تسلا خبر داده بود که تولید محبوبترین خودروی الکتریکی جهان یعنی مدل ۳ را با محدودیت مواجه کرد.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره فناوری باتری جدید تسلا در رویداد «Battery Day» وجود دارد. طبق افشاگری‌ها، پتنت‌ها، تحقیقات و البته توییت‌های ایلان ماسک، این فناوری جدید ظرفیت بالاتری نسبت به سلول‌های شرکت‌های دیگر خواهد داشت و با هزینه پایین‌تری می‌توان آن را تولید کرد.

انتظار می‌رود استفاده از فناوری باتری جدید در محصولات این کمپانی باعث کاهش قیمت آن‌ها شود و یکی از نگرانی‌های خریداران یعنی عمر نه چندان بالای آن‌ها را برطرف کند.

مطالب مرتبط