اپل یکی از رهبران جنبش AppleToo# را اخراج کرد

یکی از مدیران شرکت اپل به نام «جانکی پریش» که از رهبران جنبش AppleToo# به حساب می‌آید، به اتهام حذف اطلاعات تلفن‌های کاری خود از این شرکت اخراج شد. اپل مدعی است که حذف این اطلاعات روند تحقیقات آن‌ها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش وب‌سایت ورج، کارمندان اپل باور دارند که اخراج پریش در واقع نوعی اقدام تلافی‌جویانه بوده است، چون او از جمله کسانی بوده که به کارمندان برای احقاق حقوق‌شان کمک می‌کرده است. وکلای خانم پریش می‌گویند: «تایید می‌کنیم که او دیگر با اپل همکاری ندارد، اما فعلا نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.»

این مدیر سابق اپل قبلا گفته بود از برخورد تیم کوک در جلسه‌ای که با کارمندان برگزار شد تا به مسائل مربوط به تساوی حقوق و آزارهای محیط کار پرداخته شود، ناامید شده است. پریش گفته بود با حرف‌هایی که مدیرعامل اپل در آن جلسه زد این احساس را داشته که صدای آن‌ها اصلا شنیده نشده است.

این دومین باری است که پس از اعتراض یکی از کارمندان اپل شاهد اخراج او هستیم. نخستین بار «اشلی جوویک»، مدیر ارشد برنامه مهندسی اپل به اتهام افشای اطلاعات محرمانه از این شرکت اخراج شد. خانم جوویک قبلا در چند توییت از محیط کار خشن و آزاردهنده اپل انتقاد کرده بود.

جنبش AppleToo# ابتدا به عنوان یک کانال دیسکورد شروع به کار کرد اما بعدا وب‌سایت آن هم راه‌اندازی شد. این جنبش که به موضوعاتی مثل تبعیض جنسیتی، نژادپرستی، تساوی حقوق و آزار در محیط کار می‌پردازد، چهار روز پس از تاسیس حدود ۵۰۰ گزارش درباره مشکلات موجود در شرکت اپل دریافت کرد.

اعضای جنبش AppleToo# همچنین چند وقت پیش در نامه‌ای سرگشاده خواسته‌های خود را به‌طور واضح مطرح کردند. از جمله این خواسته‌ها می‌توان به پاسخگو کردن مدیران رده بالای شرکت و ارائه پاداش‌های منصفانه و برابر به همه کارمندان اپل اشاره کرد.

منبع: Digiato

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط