اپل نسخه بتا iOS 13.1 را قبل از عرضه رسمی iOS 13 منتشر کرد!

اپل، نسخه بتا iOS 13.1 را چند هفته زودتر از معرفی رسمی آیفون ۱۱ و سیستم عامل iOS 13 و در حالیکه آیفون XR و XS هنوز منتظر به‌روزرسانی‌های جدید هستند، در کانال توسعه‌دندگان نرم‌افزاری خودش منتشر کرد.

اپل احتمالا می‌خواهد سیستم عامل iOS 13 را همزمان با آیفون‌های ۲۰۱۹ عرضه کند تا به‌محض انتشار آن، باگ‌های موجود در آن را برطرف سازد. درباره تغییرات جدیدی که در نسخه ۱۳.۱ ایجاد شده می‌توان به اضافه شدن شورتکات‌های اتوماسیون و امکان به‌اشتراک‌گذاری ETA در اپلیکیشن مپس اشاره کرد. اما یکی از این تغییرات، توجه توسعه‌دهندگان را بسیار به خود جلب کرده است.

ios-13-1-beta-update-1000x462

بله ما درباره پشتیبانی از انکودینگ ویدیوهای HEVC با استفاده از کانال‌های آلفا صحبت می‌کنیم. ارایه این ویژگی بدین معنی است که کاربران اجازه خواهند داشت تا همزمان با فیلمبرداری و به‌طور آنی، ویدیوهای ضبط شده با پس‌زمینه شفاف یا کدر را ویرایش کرده و تصاویر، افکت‌ها و پس‌زمینه‌های دلخواهشان را به آنها اضافه نمایند.

اپل برای این منظور با شرکتی به نام Spektral که کارش توسعه چنین ویژ‌گی‌هایی است، همکاری کرده است. این کمپانی می‌گوید که فناوری آنها، مبتنی بر جدیدترین پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه یادگیری ماشین است و ترکیب تکنولوژی شبکه‌های عصبی و نظریه گراف‌‌ها با قدرت بالای محاسبه پردازنده‌‌های گرافیکی، می‌تواند تصاویر و ویدیوها را به‌طور لحظه‌ای و آنی (۶ فریم در ثانیه) و به‌طور مستقیم بر روی دستگاه پردازش کند.

بدین ترتیب، به‌زودی شاهد حضور این قابلیت جدید در آیفون‌های ۲۰۱۹ که از قضا چیپست‌های جدید A13 اپل را نیز در خود خواهند داشت، خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *