اپل در کنار آرکید به دنبال راه‌اندازی سرویس گیمینگ ابری بوده است

بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل این ایده را در سر داشته که در کنار سرویس اپل آرکید، یک سرویس گیمینگ ابری شبیه انویدیا جی‌فورس Now یا گوگل استادیا راه‌اندازی کند. ولی این پروژه در نهایت اجرایی نشد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین قسمت از خبرنامه Power On در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اپل مشغول توسعه یک سرویس گیمینگ ابری است یا نه، گفت این شرکت قبلا چنین ایده‌ای را بررسی کرده اما به مرحله اجرای آن نرسیده است. گرمن اظهار داشت: «[اپل آرکید] سرویسی منحصر به فرد است که بازی‌ها را به جای فضای ابری روی دستگاه کاربر اجرا می‌کند.»

با وجود اینکه اپل به وضوح پردازش بازی‌ها روی دستگاه را به پردازش در فضای ابری ترجیح می‌دهد، خبرنگار بلومبرگ همچنان امیدوار است که روزی سرویس گیمینگ ابری اپل را ببیند. گرمن می‌گوید: «به من گفته شده که اپل در گذشته ایده راه‌اندازی چنین سرویسی را بررسی کرده است.»

با این حال، کوپرتینویی‌ها مخالف حضور سرویس‌های گیمینگ ابری در اپ استور هستند، چون معتقدند تک‌تک بازی‌های این سرویس‌ها باید به‌صورت جداگانه در فروشگاه این شرکت ثبت و بررسی شوند. مایکروسافت، انویدیا و چند شرکت دیگر مجموعه‌ای از بازی‌ها را از طریق سرورهای خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند بدون استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند آن‌ها را از طریق اینترنت تجربه کنند.

از سوی دیگر، اپل آرکید دسترسی به مجموعه‌ای از بازی‌های باکیفیت را در بسته‌ای با قیمت واحد فراهم می‌کند، اما برای تجربه این بازی‌ها باید آن‌ها را روی دستگاه‌های اپل نصب کنید. تحلیلگران می‌گویند این سرویس تا پایان سال ۲۰۲۰ موفق به جذب حدود ۱۲ میلیون مشترک شده بود.

به نظر شما اپل هم در نهایت با یک سرویس استریم گیم آنلاین به جمع سایر شرکت‌های بزرگ می‌پیوندد و سهم درآمد بیشتری از بازار پرطرفدار بازی‌های ویدیویی به دست خواهد آورد؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Digiato

آموزش دوره مایکروسافت 

مطالب مرتبط