اپل به‌ دنبال استخدام مدیر باتجربه و فعال در حوزه رمزارز است

اپل به‌دنبال یک مدیر توسعه تجارت، متمرکز بر پلتفرم‌های پرداخت جایگزین مانند کیف پول‌ دیجیتال یا رمزارز برای مشارکت در خدمات مالی خود است.

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، می‌دانید مدتی است گمانه‌زنی برای ورود اپل به حوزه رمزارز بیش از هر زمان دیگری داغ شده و اکنون غول دنیای فناوری با ارسال دعوت‌نامه‌ی کاری به انبوهی از شایعات دامن زده است. در آگهی استخدامی کوپرتینویی‌ها آمده است که تیم کیف پول، پرداخت و تجارت اپل (WPC)، به‌ دنبال استخدام یک مدیر توسعه تجارت باتجربه برای هدایت بخش پرداخت‌های جایگزین است.

پست شغلی جدید با عنوان «مدیر توسعه کسب‌و‌کار – پرداخت‌های جایگزین» روز سه‌شنبه در وب‌سایت مشاغل اپل ارسال شد. فرد متصدی مسئولیت هدایت بخش پرداخت‌های جایگزین و تعریف جریان‌های جدید تجاری را بر عهده خواهد داشت. اپل به‌ دنبال یک فرد ماهر در حرفه‌ی بازرگانی با بیش از ۱۰ سال تجربه، از جمله سابقه پنج‌ساله با ارائه‌دهندگان پرداخت جایگزین، مانند کیف پول دیجیتال، BNPL، پرداخت سریع، رمزارزها و… است. متن کامل آگهی استخدام به شرح زیر است:

ما به‌دنبال یک فرد حرفه‌ای و اثبات‌شده در راه‌حل‌های جایگزین و در حال ظهور جهانی حیطه‌ی پرداخت هستیم. ما در زمینه ایجاد چارچوب مشارکت و مدل‌های تجاری، تعریف و پیاده‌سازی پارادایم‌ها، شناسایی عوامل اصلی و مدیریت روابط با شرکای استراتژیک پرداخت جایگزین، به همکاری و کمک شما نیاز داریم. این نقش نیاز به حداقل پنج سال تجربه کار در ارائه‌دهندگان پرداخت جایگزین مانند کیف پول دیجیتال، BNPL، پرداخت سریع، رمزارز و … دارد.

صلاحیت دیگر شامل شناخت عمیق از اکوسیستم پرداخت‌های جایگزین، درک پیچیدگی‌های جریان وجوه، نقش‌ها و مسئولیت‌های تسویه، مقررات مربوطه، استانداردهای صنعت و طیف گسترده‌ای از محصولات FinTech (کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی) است. به‌علاوه، این نقش به مدیر توسعه تجارت نیاز دارد تا برای رشد خدمات اپل پی و والت اپل، بینش‌ نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی و فرصت‌ در اختیار تیم‌های اپل قرار بدهد.

اپل تا حد زیادی در حاشیه صنعت رمزارز باقی مانده و هنوز برنامه‌های قطعی برای ورود به این بازار را اعلام نکرده است. جالب است بدانید که صرافی کوین‌بیس فعال در حوزه رمزارز، اخیرا از تیک‌تاک (TikTok) به‌عنوان بیشترین برنامه‌ی بارگیری‌شده در اپ استور پیشی گرفت.

به‌طور کلی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ورود اپل به فضای ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر بیداد کرده است؛ زیرا سرمایه‌گذاران شاهد تسلا بودند که چند میلیارد دلار بیت کوین (BTC) به ذخایر استراتژیک خود اضافه کرد. به گفته پاول استیوز، تحلیلگر سهام بانک سلطنتی کانادا، اپل علاوه بر افزودن BTC به ترازنامه خود، می‌تواند در موقعیتی باشد که با ورود به تجارت تبادل رمزارز، صنعت نوپا را برای همیشه با تغییراتی اساسی مواجه کند. استیوز می‌گوید: «اگر [اپل] تصمیم بگیرد وارد تجارت مبادله رمزارز شود، ما فکر می‌کنیم این شرکت می‌تواند بلافاصله سهم بازار را به دست آورد و صنعت را مختل کند. این شرکت می‌تواند یک فرصت چند میلیارد دلاری را به‌راحتی ایجاد کند.»

اپل با ارزشی بالغ بر با ۲٫۱ تریلیون دلار، باارزش‌ترین شرکت بازار محسوب می‌شود. این شرکت در آخرین گزارش مالی خود ۱۹۲٫۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیار داشت؛ درحالی‌که در سه‌ماهه قبلی این رقم ۲۰۷٫۰۶ میلیارد دلار بود؛ بنابراین، اپل حتی با اختصاص بخش بسیار ناچیزی از سرمایه خود می‌تواند تأثیر انکارناپذیری در این بازار داشته باشد.

تاکنون اپل بر کنترل شدید پرداخت‌ها در کل اکوسیستم خود، از جمله اپ استور پایبند بوده است. در سال‌های اخیر، این کنترل‌ها به‌عنوان رفتار ضد رقابتی و انحصارطلبانه در کانون توجه توسعه‌دهندگان برنامه و نهادهای نظارتی دولت قرار گرفته و به‌نوعی محدودیت‌های پرداخت اپ استور به کاتالیزور پرونده ضد انحصاری اپیک گیمز علیه اپل تبدیل شده است. سازنده‌ی بازی فورتنایت در شکایت خود، ادعا می‌کند که در صورت نبود دستورالعمل‌های اپل توسعه‌دهندگان می‌توانند بیت کوین یا رمزارز دیگری را بپذیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *