اخبار جدیدبازیرویداد هاشبکه اجتماعی

اپل بازار برنامه اپیک گیمز را در اروپا تایید کرد

اعلامیه اپل و اپیک گیمز

۵ ژوئیه  اپل روز جمعه اعلام کرد که برنامه بازار  اپیک گیمز  را برای آیفون‌ها و آیپدها در اروپا تأیید کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سازنده بازی «فورتنایت» درگیری خود با این غول فناوری را شدت بخشید و اپل را به مانع‌تراشی در راه‌اندازی فروشگاه بازی‌هایش بر روی این دستگاه‌ها متهم کرد.

اپل اعلام کرد که آخرین اختلاف مربوط به بازار Epic Sweden AB است و هیچ ارتباطی با برنامه فورتنایت ندارد که قبلاً مجوز دریافت کرده است.

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و ناظران ضد انحصار از کنترل شدید اپل بر اکوسیستم برنامه‌های iOS انتقاد کرده‌اند.

قبل از اعلامیه اپل، اپیک گفت که سازنده آیفون دو بار اسناد ارائه شده توسط ناشر بازی‌های ویدئویی برای راه‌اندازی فروشگاه اپیک گیمز را رد کرده است زیرا طراحی برخی دکمه‌ها و برچسب‌ها مشابه آنهایی بود که در اپ استور خود استفاده می‌شود.

اپیک در مجموعه‌ای از پست‌ها در X گفت: «ما از همان کنوانسیون‌های نامگذاری “نصب” و “خریدهای درون‌برنامه‌ای” که در فروشگاه‌های برنامه محبوب بر روی چندین پلتفرم استفاده می‌شود، استفاده می‌کنیم و از کنوانسیون‌های استاندارد برای دکمه‌ها در برنامه‌های iOS پیروی می‌کنیم.»

این شرکت افزود: «رد اپل دلبخواهی، مداخله‌آمیز و در نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است و ما نگرانی‌های خود را با کمیسیون اروپا به اشتراک گذاشته‌ایم.»

کمیسیون اروپا که ماه گذشته تحقیقاتی را درباره بررسی‌ها و ارزیابی‌های اپل برای اعتبارسنجی برنامه‌ها و فروشگاه‌های برنامه جایگزین برای نصب باز کرده بود، از اظهارنظر خودداری کرد.

اپیک و اپل از سال ۲۰۲۰ درگیر یک نبرد قانونی بوده‌اند، زمانی که شرکت بازی‌سازی ادعا کرد که عمل اپل در دریافت کمیسیون تا ۳۰ درصد از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در دستگاه‌های سیستم عامل iOS قوانین ضد انحصار ایالات متحده را نقض می‌کند.

اوایل امسال، اپل پیشنهاد تغییراتی در سیاست‌های اپ استور خود برای تطابق با برخی دستورات DMA که در مارس اجرایی شد، ارائه کرد. این تغییرات شامل اجازه به فروشگاه‌های برنامه جایگزین بر روی آیفون‌ها و امکان انتخاب عدم استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای بود، اما اپل یک «هزینه فناوری اصلی» تعیین کرد که چندین توسعه‌دهنده آن را استثماری یافتند.

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید :

درباره ربات های نظارتی در سن آنتونیو

پرداخت ۱۴ میلیون دلاری گوگل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا