اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های اینتل و AMD قابل اجرا خواهند بود

اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های اینتل و AMD قابل اجرا خواهند بود

طبق گزارش‌ها، کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید را روی مدل‌های مختلف پردازنده‌های اینتل و AMD اجرا کنند.

پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته مایکروسافت جدیدترین سیستم‌عامل خود را معرفی کرد. ویندوز ۱۱ ویژگی‌های متعددی نسبت به نسل پیشین دارد که یکی از آن‌ها امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است. در واقع ویندوز ۱۱ می‌تواند اپلیکیشن‌های اندروید را با استفاده از شبیه‌سازی که دارد، اجرا کند و نیازمند ابزارهای توسعه‌یافته توسط شرکت‌های دیگر و برای مثال Bluestacks نباشد.

برای انجام چنین کاری، ابتدا باید اپ استور آمازون از طریق ویندوز استور دانلود و نصب شود. سپس کاربر می‌تواند اپلیکیشن مورد نظر را از طریق اپ استور آمازون دانلود کند. نحوه‌ی اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز ۱۱ به این صورت خواهد بود که کامپایلر اینتل Bridge داده‌های اپلیکیشن‌ها را پردازش می‌کند تا نرم‌افزارهایی که مبتنی بر معماری x86 نیستند، قادر به اجرا روی ویندوز ۱۱ شوند.

امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ بدون نیاز به نصب شبیه‌ساز برای بسیاری از کاربران خوشایند بوده است؛ اما سؤالی باقی می‌ماند که آیا اینتل کامپایلر را تنها برای استفاده از سخت‌افزار خود توسعه داده است یا می‌توان از آن روی کامپیوتری با پردازنده‌ی سری رایزن AMD یا هر مدل دیگری استفاده کرد.

GSMArena گزارشی منتشر کرده است که آینده‌ی امکان استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های AMD را روشن می‌سازد. سران اینتل در مصاحبه‌ای با TheVerge گفته‌اند کامپایلر Bridge از هر پلتفرمی از جمله پردازنده‌های AMD که مبتنی بر معماری x86 باشند، پشتیبانی خواهد کرد و تنها محدود به سخت‌افزارهای تولیدشده توسط اینتل نخواهد بود.

با این حساب، اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ قابل اجرا روی کامپیوترهایی خواهند بود که مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۰ و ۱۱ اینتل و همچنین پردازنده‌های AMD هستند. انتظار می‌رود این ویژگی برای محصولات مبتنی بر معماری آرم نیز صدق کند؛ محصولاتی که از پردازنده‌ی مبتنی بر معماری آرم مانند مدل‌های جدید سری اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند. البته سران مایکروسافت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

ویندوز ۱۱ ویژگی‌های متعددی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد و از نظر طراحی ظاهری تغییرات جالبی به آن افزوده شده است که برای مثال می‌توان به منوی استارت جدید اشاره کرد. انتظار می‌رود سیستم‌عامل جدید ویندوز ۱۱ در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

مطالب مرتبط