اپراتورها خواستار افزایش تعرفه اینترنت ثابت شدند

به نقل از آیتی رسان محمدباقر اثنی ‌عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات، خواستار بازنگری در سیاست اعمال سقف تعرفه برای خدمات ارتباطی غیر انحصاری در حوزه ارتباطات شد.

در این نامه آمده که تورم در سال‌های اخیر، کاهش ارزش ریال در برابر دلار و رشد سالانه حقوق و دستمزد پرسنل موجب شده تا کاهش هزینه اینترنت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت، حق امتیاز و مجموعه خدمات متنوع ارائه شده از سوی این شرکت برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و ارائه خدمات، کافی و جبران کننده نباشد.

با توجه به تصویب بندی در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر افزایش حق‌السهم ۱۰ درصدی دولت از اپراتورها، زمزمه احتمال افزایش تعرفه اینترنت مطرح شد اما مجلس اعلام کرد که اپراتورها حق افزایش تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

اما اپراتورها اعتقاد دارند که با توجه به سهم کمتر از ۱۲ درصدی اپراتورها در بازار اینترنت ثابت کشور، نیاز به افزایش تعرفه‌ها وجود دارد و با ادامه این وضعیت امکان توسعه غیرممکن است. همچنین در نامه سازمان نصر تداوم سیاست کنترل تعرفه در بخش اینترنت ثابت به عنوان یارانه پنهان برای همه اقشار از طریق اقدام فشار برای عدم متعادل‌سازی تعرفه‌ها اعلام شده است.

در این نامه همچنین برای اولین بار به موضوع تفکیک ترافیک داخلی و خارجی انتقاد شده، اپراتورها اعتقاد دارند این عمل دخالت در تعرفه‌گذاری است و شرایط غیرمنصفانه‌ای را به اپراتورها تحمیل می‌کند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نامه درخواست کرده تا سقف تعرفه خدماتی که به صورت غیر انحصاری در حوزه ارتباطات سیار ارائه می‌شود با توجه به ۴ نکته زیر تغییر پیدا کند:

  • حذف سقف تعرفه تکلیفی خدمات خانگی
  • خروج سقف تعرفه خدماتی با الگوی تجاری یا خدماتی از شمول تعرفه‌های تکلیفی
  • تا پایان اجرای مصوبه ۲۶۶ سقف خدمات به صورت سالانه و با ضریب بالاتر از تورم رسمی افزایش پیدا کند
  • بررسی سهم هرکدام از عوامل در قیمت تمام شده خدمات

این نامه به امضای رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور رسیده و برای وزیر ارتباطات و تمامی اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *