امکان باز کردن قفل خودرو با فرامین صوتی به‌زودی به گوگل‌ اسیستنت می‌آید

کاربران به‌زودی می‌توانند باز و بسته کردن درها و تغییر دمای فضای داخلی برخی خودروها را با فرامین صوتی و به‌کمک گوشی‌های اندرویدی خود انجام دهند.

گوگل در رویداد I/O 2021 برای اولین‌بار از کلید دیجیتال خودرو (Digital Key) در اندروید ۱۲ رونمایی کرد و اواخر سال این قابلیت در سری گوشی‌های پیکسل ۶ و گلکسی S21 سامسونگ برای باز کردن قفل برخی خودروهای بی‌ام‌و فعال شد. گوگل اکنون مشغول تکمیل پروژه‌ای برای اضافه کردن چند ویژگی کاربردی دیگر است که کنترل بخش‌های مختلف خودرو را به کمک گوگل اسیستنت ممکن می‌کند. همچنین، گوشی‌های اندرویدی بیشتری به‌زودی از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

به گفته‌ی این غول دنیای فناوری در جریان رویداد CES ۲۰۲۲، قابلیت‌هایی که از‌ طریق گوگل اسیستنت در‌ دسترس خواهند بود شامل گرم و خنک کردن فضای داخلی خودرو، باز و بسته کردن قفل درها و دریافت اطلاعات کاربردی (مثل میزان باتری) در تمام دستگاه‌هایی است که به دستیار صوتی گوگل مجهزند.

کنترل بخش‌های مختلف خودرو به کمک گوگل اسیستنت تنها برای گوشی‌های مجهز به فناوری باند فوق وسیع (UWB) در‌ دسترس خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند کلید دیجیتال خودروی خود را به روشی امن و از راه دور با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

گوگل قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی پشتیبانی از این فرامین صوتی جدید را به گوگل اسیستنت بیاورد. این پشتیبانی ابتدا فقط برای چند خودروی ولوو در‌ دسترس خواهند بود، اما در‌ مرحله‌ی بعدی تولیدات خودروسازان دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.

گوگل همچنین با همکاری با خودروسازان مطرحی چون پولستار، ولوو و جنرال موتورز در‌ حال کار روی پروژه‌ای برای گنجاندن فناوری گوگل در دل نمایشگر‌های خودرو است؛ به‌طوری که رانندگان بتوانند اپلیکیشن‌های مربوط به مسیریابی، شارژ باتری و موارد مرتبط دیگر را به‌طور مستقیم از خود نمایشگر خودرو دانلود کنند.

در‌ حال‌ حاضر، ۱۵۰ میلیون خودرو در جهان از نرم‌افزار اندروید اتو (Android Auto)، دستیار هوشمند رانندگی اندروید، پشتیبانی می‌کنند. از بهترین مزیت‌های اندروید اتو می‌توان به سیستم مسیریابی مبتنی‌بر گوگل مپس اشاره کرد که به‌ صورت مرحله‌به‌مرحله کاربر را در مسیر راهنمایی و در‌ صورت شناسایی ترافیک، مسیرهای جایگزین را پیشنهاد می‌کند. دسترسی به موسیقی و پادکست آنلاین، مرور وب، برقراری تماس و پیام‌رسانی با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون هنگ‌آوتس و واتساپ و پلتفرم‌های پیام‌رسانی دیگر از قابلیت‌های پرکاربرد اندروید اتو هستند.

 

منبع: زوم ایت

دوره آموزشی مهندسی سیسکو

مطالب مرتبط