افت سهم بازار ویندوز ۱۰ و ثبات سهم بازار مرورگرها

مؤسسه‌ی Netmarketshare آمار سهم سیستم‌های عامل و مرورگرها در ماه نوامبر را منتشر کرد. این آمار کاهش اندک سهم ویندوز ۱۰ در بخش سیستم‌عامل را نشان می‌دهد.

با ورود به ماه پایانی سال ۲۰۱۹، Netmarketshare آمار خود را منتشر کرده و سهم مرورگرها ثابت مانده؛ در بخش سیستم‌عامل نیز ویندوز ۱۰، کاهش سهم اندکی را شاهد بوده است.

ویندوز ۱۰ طی دو ماه گذشته رشد چشمگیری را ثبت کرده است؛ بنابراین دیدن افت، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، این افت چندان قابل‌توجه نیست؛ زیرا ویندوز ۱۰ از ۵۴/۳۰ درصد بازار، به ۵۳/۷۸ درصد رسیده است. در مقابل، macOS  اپل نیز شاهد کاهش سهم بوده و از ۵/۱۱ درصد به ۴/۰۶ درصد رسیده است. ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ نیز کمی افت داشته‌اند و اکنون به ترتیب، ۲۶/۶۷ درصد و ۳/۶۶ درصد سهم بازار را در اختیار دارند.

آمار netmarketshare در ماه نوامبر

در بخش مرورگرهای وب، تغییر چشمگیری در سهم بازار ایجاد نشده است. گوگل کروم با در ۶۷/۳۰ درصد همچنان بر بازار مسلط است و پس از آن فایرفاکس با ۸.۶۱ درصد و اینترنت اکسپلورر با ۷/۴۳ درصد قرار دارند. در آخر نیز، مایکروسافت اج با ۶/۲۳ درصد از سهم بازار مرورگرها قرار دارد.

آمار netmarketshare در ماه نوامبر

بازار در ماه نوامبر (آبان و آذر) تغییر بزرگی را شاهد نبوده و انتظار می‌رود که همین روند در ماه دسامبر (آذر و دی) نیز ادامه داشته باشد.

منبع: زوم ایت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *