استریم بازی در ایکس؛ ایلان ماسک برای رقابت‌ با توییچ و یوتیوب آماده می‌شود

ایلان ماسک در ویدیویی زنده، بازی Diablo 4 را شخصاً استریم کرد. اضافه‌شدن قابلیت استریم بازی، ایکس را به رقیب توییچ تبدیل می‌کند.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر و تبدیل‌کردنش به ایکس، در سودای ساخت سوپراپلیکیشن بوده است یا به قول خودش، «اپلیکیشنِ همه‌چیز.» منظور، پلتفرمی بزرگ است که انواع سرویس‌ها را یک‌جا ارائه می‌دهد. وی‌چت در چین و روبیکا در ایران نمونه‌هایی از سوپراپلیکیشن هستند.

ماسک با استریم بازی، قدمی دیگر در راستای تبدیل‌کردن ایکس به سوپراپلیکیشن برداشته است. او در ویدیویی ۵۰ دقیقه‌ای، شخصاً مشغول بازی Diablo 4 شد. تجربه‌ی استریم بازی در ایکس نسبتاً پایدار بود.

ایلان ماسک در روند استریم بازی Diablo 4 گفت صدا طبیعی پخش می‌شود، تصویر خوب به نظر می‌رسد و بخش کامنت‌ها کار می‌کند. این سه ویژگی مثبت باعث می‌شود که استریم بازی در پلتفرم ایکس، برای گیمرها آزاردهنده نباشد. قابلیت استریم بازی در ایکس فعلاً در مراحل اولیه‌ی توسعه به سر می‌برد.

ایلان ماسک در بخش انتهایی ویدیویش گفت که ایکس می‌خواهد استریم بازی‌های ایکس باکس و پلی استیشن ۵ را امکان‌پذیر کند. او در ادامه اضافه کرد: «ما نمی‌خواهیم همه‌چیز را بهتر از بقیه‌ی اپلیکیشن‌ها انجام دهیم، بلکه می‌خواهیم بگوییم که اگر به‌دنبال انجام کاری در سیستم یا پلتفرم ایکس هستید، توانایی انجام‌دادن آن را خواهید داشت.»

ایلان ماسک می‌گوید اپلیکیشن‌هایی که به‌طور تخصصی روی یک حوزه متمرکز می‌شوند، همچنان بهتر از ایکس خواهند بود، اما این پلتفرم می‌خواهد به «بهترین اپلیکیشن عمومی» تبدیل شود. ماسک معتقد است که این رویکرد باعث می‌شود ایکس با بیشترین کاربر در سراسر دنیا در ارتباط باشد.

کاربران استقبال گسترده‌ای از قابلیت استریم در ایکس کرده‌اند. در زمان نوشته‌شدن این مقاله، آمار بازدید ویدیوی زنده‌ی ایلان ماسک به ۸٫۳ میلیون رسیده است. پستی که ویدیوی زنده در آن گنجانده شده است، توسط ۳۸٫۵ میلیون نفر دیده شد.

ایلان ماسک در پی اضافه‌کردن سرویس مالی به ایکس است و این پلتفرم در آینده رقیب لینکدین نیز می‌شود. در گذر زمان شاهد اضافه‌شدن قابلیت‌های بسیار متنوع‌تری به ایکس خواهیم بود.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط