احتمال حضور تاکسی های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

تقریبا می توان مطمئن بود که حمل و نقل افرادی که برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس به این شهر سفر می کنند تبدیل به کابوس خواهد شد، اما ممکن است تکنولوژی راه حلی برای این موضوع داشته باشد.

این تاکسی ها هر شش دقیقه پرواز خواهند کرد

ایرباس، فرودگاه های پاریس و سازمان حمل و نقل پاریس در حال بررسی امکان استفاده از تاکسی های پرنده خودرانی هستند که مسافران را از فرودگاه شارل دوگل به داخل شهر منتقل می کنند. از آنجایی که این جابجایی با تاکسی معمولی یا اتوبوس حدودا یک ساعت زمان نیاز دارد، مسافران می توانند با استفاده از تاکسی های پرنده از زمانشان برای اموری مانند پیدا کردن محل اقامت یا لذت بردن از المپیک استفاده کنند.

علاوه بر این برای سوار شدن به یکی از این تاکسی های پرنده هم لازم نیست زیاد منتظر بمانید، زیرا هر شش دقیقه حرکت خواهند کرد.

اقدامات مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت های این پروژه نیز از همین حالا در جریان هستند. شرکت فرودگاه های پاریس باید تا انتهای سال ۲۰۱۹ محلی را برای احداث پایانه این تاکسی ها در شهر پاریس انتخاب کند؛ و پس از آن هم کار ساخت باید ظرف ۱۸ ماه به پایان برسد. یکی از مدیران شرکت فرودگاه های پاریس اعلام کرده پس از ساخته شدن ایستگاه، مسیر رفت و آمد تاکسی ها توسط راهی که فعلا توسط هلیکوپترها استفاده می شود آزمایش خواهد شد.

هنوز کارهای زیادی باید انجام شوند تا موفقیت این پروژه تضمین شود. تاکسی ها هم باید به اندازه کافی امن باشند و هم به مقدار کافی شارژ نگه دارند. علاوه بر این ساز و کار این تاکسی های پرنده باید با مقررات و زیرساخت های پاریس همخوانی داشته باشد. اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ممکن است قبل از رسیدن به داخل شهر نیاز نداشته باشید سوار وسایل نقلیه زمینی شوید. علاوه بر این چنین پروژه ای می تواند به عنوان سرمشقی برای شهرهای دیگری که به دنبال راهکارهای مشابه برای حمل و نقلشان می گردند عمل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *