ابزار ساخت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی ماکروسافت در اختیار تمام کاربران اج قرار گرفت

ماکروسافت می‌گوید حالا همه کاربران مرورگر اج می‌توانند به قابلیت تولید تصویر با هوش مصنوعی DALL-E دسترسی داشته باشند.

ماکروسافت ماه گذشته میلادی از سرویسی برای تبدیل متن به عکس با استفاده از هوش مصنوعی DALL-E از شرکت OpenAI در مرورگر وب اج رونمایی کرد. این قابلیت در ابتدا فقط برای گروه محدودی از کاربران در دسترس قرار داشت، اما حالا تأیید شده که عرضه آن برای همه کاربران اج آغاز شده است.

ماکروسافت در مطلب جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرد که سرویس Image Creator حالا برای تمام کاربران مرورگر اج در دسکتاپ در دسترس است. این یعنی کاربران این مرورگر در ویندوز، مک اواس و لینوکس می‌توانند به این ویژگی برای تولید تصویر از توصیف‌های متنی دسترسی داشته باشند.

ماکروسافت می‌گوید کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر اختصاصی برای پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی یا حتی در پاورپوینت استفاده کنند. برای استفاده از این ویژگی جدید کافی است کاربر Image Creator را به نوار کناری اج اضافه کند و از‌این‌به‌بعد با کلیک روی آیکن این سرویس، به‌راحتی عبارت مدنظر خود را بنویسد. سپس تصویری ساخته می‌شود که می‌تواند آن را دریافت کند.

عرضه عمومی هوش مصنوعی DALL-E در مرورگر ماکروسافت اج

درباره این ویژگی گفته شده است: «این قابلیت به شما کمک می‌کند تا به‌طور مستقیم از نوار کناری ماکروسافت اج با استفاده از جدیدترین مدل‌های DALL-E متعلق به شریک ما، OpenAI، تصاویری بسازید که هنوز وجود ندارند.» به‌نظر نمی‌رسد که درحال‌حاضر اکثر کاربران با محدودیتی برای تولید تصویر روزانه با کمک این قابلیت روبه‌رو باشند.

به‌روزرسانی ماه آوریل مرورگر اج همچنین شامل چند ویژگی جدید دیگر است. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت جدیدی برای به‌اشتراک‌گذاری پرونده‌ها و یادداشت‌ها بین دستگاه‌ها، ادیتور ساده‌ای برای تصاویر و بهینه‌سازی‌هایی در حالت Efficiency Mode به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری اشاره کرد.

اگر آپدیت جدید اج هنوز در اختیار شما قرار نگرفته است، احتمالاً باید کمی بیشتر صبر کنید، چون این انتشار ممکن است برای نقاط مختلف دنیا کمی طول بکشد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط