آیفون ۱۵ پرو مکس صدرنشین لیست بهترین دوربین سلفی گوشی‌ها شد

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پر‌و ‌مکس امتیاز ۱۴۹ را از DxOMark دریافت کرده و در جایگاه اول رتبه‌بندی این وب‌سایت قرار گرفته است.

بررسی DxOMark از آیفو‌ن ۱‌۵ پر‌و مکس‌ اوایل ماه منتشر شده بود و پرچمدار جدید اپل با دریافت امتیاز کلی ۱۵۴ پس از هواوی P60 پرو دومین دوربین برتر شد. حالا این وب‌سایت بررسی خود از دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس را منتشر کرده است و این دستگاه موفق‌شده تا جایگاه اول این رتبه‌بندی را کسب کند.

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پر‌و ‌مکس امتیاز ۱۴۹ را از DxOMark دریافت کرده است و با کسب چهار امتیاز بیشتر از مدل قبلی خود، یعنی آیفو‌ن ۱۴ پر‌و مکس در رتبه اول این رده‌بندی قرار گرفته است.

بررسی دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس

هر دو گوشی دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۳.۶ اینچی، فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال هستند. با این وجود، DxOMark عملکرد بهتر دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس را به تراشه جدید A17 پرو و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) آن نسبت داده است.

نوردهی دقیق، فوکوس خودکار سریع و دقیق، محدوده دینامیکی گسترده و نمایش سطح بالایی از جزئیات در روشنایی روز از جمله نکات مثبت دوربین سلفی این دستگاه است. DxOMark همچنین در بررسی خود به ستایش از تثبیت‌کننده ویدیویی آن پرداخته است.

البته حتی دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس نیز نقص‌های خود را دارد. استفاده از عمق میدان زیاد توسط سنسور گوشی یکی از این نقص‌ها است که می‌تواند حتی در شرایط نوری مساعد، نویز قابل مشاهده زیادی به عکس‌ها اضافه کند. همچنین گاهی اوقات تصاویر گرفته‌شده با این دوربین دارای خطاهای رنگی است و گاهی اوقات وضوح آن هنگام ضبط ویدیوهای مختلف متفاوت است.

در رده‌بندی برترین دوربین سلفی گوشی‌های موبایل DxOMark، آیفون ۱۵ پر‌و مکس‌، آیفو‌ن ۱۴ پرو‌ مکس‌ و آیفون ۱۴ پرو رده‌های اول تا سوم را تصاحب کرده‌اند. پس از آن هواوی میت ۵۰ پرو در جایگاه چهارم و آیفون ۱۴ پلاس در جایگاه پنجم قرار دارد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط