آپدیت PC Health Check با ارائه اطلاعات بیشتر درباره نصب ویندوز ۱۱ منتشر شد

مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۱ اپلیکیشن PC Health Check را به‌روز کرد اما قرار شد این برنامه در آینده اطلاعات بیشتری به کاربران ارائه کند. این شرکت حالا نسخه جدید این اپلیکیشن را منتشر کرده تا در آستانه انتشار ویندوز ۱۱، کاربران را برای نصب سیستم عامل جدیدش راهنمایی کند.

نسخه جدید PC Health Check دوباره برای دانلود در دسترس قرار گرفته و از طریق وب‌سایت رسمی مایکروسافت قابل دانلود است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که عملکرد برنامه هنوز در تخمین سن تقریبی کامپیوتر نامطلوب است اما حداقل حالا اطلاعات بیشتری درباره رعایت پیش‌نیازهای نصب ویندوز ۱۱ ارائه می‌کند.

اگر کامپیوتر شما مشکل قابل حلی داشته باشد، نسخه جدید Health Check راهنمایی‌هایی ارائه می‌کند. برای مثال، اگر ماژول TPM فعال نباشد یا Secure Boot غیرفعال باشد، برنامه راهکار رفع آن‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. ولی برای حل مشکلات جدی‌تر مثل عدم پشتیبانی از پردازنده، تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که CPU یا کامپیوتر خود را تعویض کنید یا به استفاده از ویندوز ۱۰ ادامه دهید. البته امکان نصب ویندوز ۱۱ در حالت «پشتیبانی‌نشده» هم وجود دارد اما مایکروسافت این کار را توصیه نمی‌کند.

کامپیوترهای پیش‌ساخته‌ای که پردازنده جدید دارند، معمولا به‌صورت پیش‌فرض از قابلیت‌های امنیتی ویندوز ۱۱ بهره می‌برند، چون شرکت‌های بزرگ سازنده PC برای استفاده از ویندوز باید از استانداردهای سخت‌گیرانه مایکروسافت پیروی کنند. پس مشکل اصلی مربوط به کامپیوترهایی است که توسط خود کاربران سرهم می‌شوند. قابلیت‌های امنیتی معمولا به‌صورت پیش‌فرض روی این دستگاه‌ها غیرفعال‌اند و کاربران به درستی نمی‌دانند که چطور باید آن‌ها را فعال کنند.

یکی از روش‌های حل این مشکل نصب نسخه جدید بایوس مادربرد است. سازندگان مادربرد در چند وقت اخیر آپدیت‌های مختلفی را برای این منظور منتشر کرده‌اند و همچنان به این کار ادامه می‌دهند تا پشتیبانی از ویندوز ۱۱ را فراهم کنند. سیستم عامل جدید مایکروسافت رسما از تاریخ ۱۳ مهر (۵ اکتبر) منتشر می‌شود.

منبع:Digiato

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط