آمار فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری S مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ اعلام شد

به نقل از آیتی رسان
کمپانی سونی اخیرا شمار نقل و انتقالات کنسول پلی‌استیشن ۵ خود را به‌طور رسمی اعلام نموده است. گزارش درآمدهای این شرکت ژاپنی طی ۳ ماهه سوم سال مالی نشان می‌دهد که سامورایی‌ها موفق به فروش مجموعا ۴.۵ میلیون دستگاه کنسول شده‌اند.

کمپانی مایکروسافت از زمان عقب افتادن از رقیب خود؛ سونی همواره در زمینه اعلام میزان فروش کنسول‌های ایکس‌باکس محتاطانه‌تر عمل کرده و برآورد عملکرد شرکت را بر عهده تحلیل‌گران گذاشته است. برآوردهای پیشین از فروش حدودا ۳ میلیون کنسول ایکس‌باکس حکایت داشتند. امروز نیز دنیل احمد؛ تحلیل‌گر ارشد موسسه Niko Partners برآوردهای خود در این زمینه را ارائه نموده است.

“برای تخمین میزان فروش کنسول‌های ایکس‌باکس کافی است از تعداد دستگاه‌های PS5 فروخته شده کمی بیش از ۱ میلیون واحد کسر کنید. این تقریب اختلاف چندانی با واقعیت نخواهد داشت. دنیل احمد؛ ۳ فوریه ۲۰۲۱

 

به گفته آقای احمد میزان فروش کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت در مقایسه با رقیب ژاپنی خود حدودا ۱ میلیون دستگاه کمتر است. چنین ادعایی نشان می‌دهد که مایکروسافت حدودا ۳.۵ میلیون دستگاه کنسول ایکس‌باکس را روانه بازار کرده است.

با توجه به کمبود موجودی هر ۲ کنسول در بازار، فروش ضعیف‌تر کنسول مایکروسافت یقینا به مسئله تقاضا مربوط نمی‌شود. به گفته دنیل احمد، مایکروسافت تقاضای مشتریان را بسیار دست کم گرفته و فرآیند تولید را بسیار دیرهنگام آغاز نموده است.

“مایکروسافت تولید کنسول‌های خود را دیرتر از شرکت سونی آغاز کرد. این موضوع تنها یکی از مشکلات متعددی است که هر ۲ کمپانی از جنبه تامین قطعات، مسائل لجستیکی و مواردی از این‌دست با آن‌ها مواجه هستند.”- دنیل احمد؛ ۳ فوریه ۲۰۲۱

اگرچه مایکروسافت برای سالیان طولانی از سونی عقب افتاده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که محور اصلی فعالیت آن‌ها در زمینه سرویس اشتراک بازی مشابه با نت‌فلیکس بازدهی مطلوبی دارد. این در حالیست که مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که سرویس Xbox Game Pass این شرکت از ۱۵ میلیون مشترک برخوردار است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *