پست‌ها و استوری‌های خصوصی اینستاگرام احتمالا چندان هم خصوصی نیستند!

برخی افراد حساب‌های کاربری اینستاگرام خود را در وضعیت Private قرار می‌دهند تا از دسترسی تصادفی اشخاص بیگانه به پست‌های خود ممانعت نمایند. تنها روش موجود جهت مشاهده یک اکانت خصوصی این است که مالک آن حساب کاربری، مجوز دسترسی به اطلاعات آن‌ را صادر نموده و یا حداقل کاربر ثالث از نحوه دسترسی به اکانت خصوصی سایر کاربران آگاهی داشته باشد. بر اساس کشف اخیرا صورت گرفته توسط وب‌سایت BuzzFeed News، پست‌های خصوصی اینستاگرامی شما چندان هم خصوصی نخواهند بود.

8EE31AD3-CD0C-4DB3-8B83-C69CB3160B9F-e1568286050960

بر اساس یافته‌های این تیم به‌نظر می‌رسد که پیمایش یک پروفایل اینستاگرام از طریق وب و بررسی سورس کد وب‌سایت، در واقع می‌توان به آدرس URL تصویر موجود در اکانت دسترسی پیدا کرد. با استفاده از این روش می‌توان تصویر مذکور را با سایرین به اشتراک گذاشت. این موضوع بدان معناست که در صورت فالو کردن یک اکانت خصوصی می‌توان سورس کد آن‌را پیدا کرده و تصویر یا ویدیوی آن‌را با سایرین به اشتراک گذاشت. از آن زمان به بعد این افراد حتی در صورت فالو نکردن اکانت مذکور نیز قادر به مشاهده اطلاعات آن خواهند بود.

هنگامی‌که وب‌سایت BuzzFeed News این موضوع را با فیس‌بوک (مالک اینستاگرام) در میان گذاشت؛ این کمپانی اعلام کرد که مسئله فوق واقعا یک باگ نبوده و اینستاگرام در رابطه با آن نمی‌تواند کار چندانی انجام دهد. در بیانیه صادر شده توسط سخنگوی فیس‌بوک، “وضعیت توصیف شده همانند گرفتن اسکرین‌شات از تصویر یکی از دوستان در فیس‌بوک و اینستاگرام و اشتراک‌گذاری آن با سایر افراد است. این موضوع امکان دسترسی مردم به حساب کاربری خصوصی فرد را فراهم نخواهد کرد.”

ظاهرا این اظهارات به یک نکته کلیدی اشاره دارند که دارندگان اکانت‌های خصوصی بایستی به آن توجه نمایند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *