سرویس Live Audio Rooms فیسبوک، رقیب کلاب‌ هاوس عرضه شد

شرکت فیسبوک ساعاتی پیش از عرضه سرویس جدید خود Live Audio Rooms که از آن به عنوان رقیب جدید کلاب‌ هاوس یاد می‌شود، برای برخی از کاربران پلتفرم فیسبوک خبر داد.

بر اساس این گزارش، تعدادی از چهره‌های شناخته‌شده آمریکایی و همچنین برخی از گروه‌ها می‌توانند اتاق یا همان روم‌هایی را در نسخه آی او اس فیسبوک ایجاد کنند. در این قابلیت، محدودیتی برای تعداد افراد شرکت‌کننده در این اتاق‌ها وجود ندارد و این ویژگی می‌تواند برگ برنده آن در برابر کلاب‌ هاوس باشد. از طرفی دیگر، تا ۵۰ نفر می‌توانند به طور همزمان در این اتاق‌ها صبحت کنند.

از دیگر قابلیت‌های این سرویس می‌توان به نمایش نوتیفیکیشن حین پیوستن افراد به اتاق‌ها اشاره کرد. ویژگی دیگر Live Audio Rooms، لایو کپشن است که همچنان اپلیکیشن کلاب‌هاوس از آن بی‌بهره است.

همچنین دکمه‌ای تحت عنوان «بالا بردن دست» در این روم‌ها تعبیه شده که کاربر می‌تواند برای پیوستن به یک گفت‌وگو، از آن استفاده و درخواست خود را ارائه دهد. در حال حاضر، قابلیت Spaces در توییتر که چنین امکان مشابهی را عرضه می‌کند، از لایو کپشن برخوردار است.

در گروه‌ها نیز ادمین‌ها می‌توانند مشخص کنند که چه کسی اجازه ایجاد یک روم را دارد. چت‌های گروهی عمومی‌نیز از داخل و خارج از گروه قابل دسترسی است اما چت‌های گروهی خصوصی تنها در دسترس اعضا قرار خواهد داشت.

از طرفی دیگر، میزبان هر اتاق می‌تواند از دکمه‌ ویژه‌ای که در صفحه چت تعبیه شده، برای دریافت حمایت و کمک مالی از طرف کاربران برای خود یا دیگر نهادها اقدام کند. این در حالی است که چنین قابلیتی که کاربر بتواند به طور مستقیم، پول را به حساب میزبانان واریز کند در کلاب‌ هاوس وجود ندارد و در این اپلیکیشن، کاربران برای پرداخت وجه به صفحه دیگری هدایت می‌شوند.

علاوه بر این، فیسبوک امکان ارسال و دسترسی به پادکست‌ها را نیز این پلتفرم فراهم کرده است. بدین معنی که کاربران می‌توانند از طریق یک مینی پلیر یا پلیر فول اسکرین با دکمه‌های مختلف برای کنترل، به پادکست‌ها گوش دهند.

همچنین امکان پیدا کردن برنامه‌های مشخص در صفحه تولیدکننده آن پادکست یا نیوز فید نیز فراهم شده و می‌توان از قابلیت‌هایی چون واکنش نشان دادن، کامنت گذاشتن، بوک مارک کردن و اشتراک پادکست‌ها نیز بهره برد.

فیسبوک اعلام کرد که در اواخر تابستان سال جاری، قابلیت کپشن خودکار و ساخت کلیپ‌های کوتاه و اشتراک آن به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

این قابلیت و ویژگی‌های مرتبط با آن توسط فیسبوک در حالی عرضه شد که اسپاتیفای چند روز پیش اپلیکیشن Greenroom را با کارکردی مشابه عرضه کرد؛ سه ماه قبل، سرویس Stage Channel به اپلیکیش Discord اضافه شد؛ چهار ماه قبل قابلیت Reddit Talk عرضه شد و هفت ماه پیش نیز توییتر از سرویس Spaces رونمایی کرد.

ناگفته نماند که شرکت‌های لینکدین و اسلک نیز در حال طراحی و عرضه سرویس مشابه با کلاب‌ هاوس هستند. با این حال، فیسبوک امیدوار است که بتواند به لطف کاربران میلیاردی خود، Live Audio Rooms را به سرویس محبوب‌‎تر از کلاب‌ هاوس تبدیل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *