FTC تحقیقات درباره جمع‌آوری داده‌های کاربران توسط شبکه اجتماعی را کلید زد

به نقل از دیجیاتو

کمیسیون فدرال تجارت (FTC) اخیرا اعلام کرده درباره اقدامات مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران برخی از بزرگترین کمپانی‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی در جهان مانند یوتیوب و فیسبوک یک تحقیق جدید را کلید زده است.

FTC در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده ۹ شبکه اجتماعی و کمپانی استریم ویدیو شامل آمازون، «بایت دنس» (کمپانی مادر تیک تاک)، «دیسکورد»، فیسبوک، ردیت، اسنپ، توییتر، واتساپ و یوتیوب را مورد بررسی قرار می‌دهد تا به اطلاعاتی درباره نحوه جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران و همچنین چگونگی استفاده از آن‌ها دست پیدا کند. این شرکت‌ها تا ۴۵ روز می‌توانند به این درخواست FTC پاسخ دهند.

سخنگوی توییتر در این زمینه اعلام کرده که این شبکه اجتماعی مانند همیشه با FTC همکاری می‌کند تا این آژانس از نحوه عملکرد سرویس‌های آن اطلاع پیدا کند.

سخنگوی دیسکورد به اهمیت بالای حریم خصوصی کاربران خود اشاره کرده و همچنین از همکاری با FTC برای پاسخ به سوالات پیرامون اقدامات مربوط به حریم شخصی خبر داده است.

دستورات FTC به عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده مجاز است اما اهداف خاصی را از نظر اجرای قانون دنبال نمی‌کند. با این حال این آژانس می‌تواند در صورت پی بردن به رفتار اشتباه در این پژوهش، اقداماتی علیه آن‌ها در پیش بگیرد.

در این دستورات از کمپانی‌ها درخواست شده اطلاعاتی درباره نحوه جمع‌آوری داده‌های شخصی، چگونگی تشخیص این داده‌ها برای نمایش تبلیغات و محتوا و همچنین الگوریتم‌های مورد استفاده برای این داده‌ها در اختیار FTC قرار بگیرد.

سه کمیسر FTC در یک بیانیه جمعی این دستورات را تایید و اعلام کرده‌اند:

«این محصولات دیجیتال شاید با یک هدف ساده یعنی ارتباط مردم با یکدیگر یا پرورش خلاقیت راه‌اندازی شدند، اما از زمان شروع بکار مدل صنعتی آن‌ها از حمایت از فعالیت‌های کاربران به درآمدزایی از آن‌ها تغییر کرده. این تغییر با افزایش نفوذ این شرکت‌ها به زندگی خصوصی ما تقویت شده است.»

در ماه فوریه FTC از اختیار یکسانی برای درخواست اطلاعات درباره خریدهای گذشته کمپانی‌های فناوری شامل آلفابت، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت استفاده کرد. FTC چند روز پیش از فیسبوک با هدف تجزیه واتساپ و اینستاگرام شکایت کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *