لیستی از بهترین مشاغل حوزه فناوری در سال ۲۰۲۰

به نقل از گزارش سالانه موسسه Glassdoor در خصوص معرفی ۵۰ شغل برتر آمریکا در سال ۲۰۲۰ مشاغل حوزه فناوری در راس آن دیده می شوند. Glassdoor وب سایتی است که در آن کارمندان به صورت ناشناس کارفرمایان خود را رتبه بندی می کنند و به آنها امتیاز می دهند.

فناوری چیست؟ مفهوم فناوری

فناوری مجموعه‌ای از فرآیندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌آلات و مهارت‌هایی است که توسط آن‌ها کالایی ساخته شده و یا خدمتی ارائه می‌گردد. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار.
با توجه به رشد سریع فناوری در این بیست سال اخیر، کسب و کار بسیاری از کمپانی های بزرگ حوزه فناوری پیشرفت قابل توجهی داشته و جای تعجب ندارد که بگوییم مشاغل حوزه فناوری در زمره محبوب ترین ها هستند و بالاترین دستمزدها را به خود اختصاص می دهند.
جهت آشنایی با دوره های تخصصی شبکه اینجا کلیک کنید.

کمپانی های مطرح حوزه فناوری در آمریکا

پنج شرکت مطرح حوزه فناوری در آمریکا شامل مایکروسافت، اپل، آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) و فیسبوک در فاصله سالی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون شغل در آمریکا ایجاد کرده اند که دستاورد بسیار بزرگی محسوب می شود.
طبق گزارش Glassdoor جهت برخورداری از مزایای این مشاغل نیازی نیست که حتما در این شرکت ها استخدام شویم چون که امروزه صاحبان کسب و کارهای مختلف به جذب کارکنان با سابقه فنی نیاز دارند.
در این فهرست شغل مهندسی فرانت اند (طراحی وب و توسعه رابط کاربری) جایگاه نخست را از آن خود کرده است و شغل مهندس داده را که از سال ۲۰۱۶ میلادی عنوان بهترین شغل حوزه فناوری بوده است را کنار زده است. در ادامه Glassdoor اعلام کرده که مهندسی فرانت اند به خاطر افزایش تقاضا توانسته پله های ترقی را در طول این سال ها طی کند و حالا بالغ بر ۱۳ هزار جای خالی برای متخصصان این رشته در آمریکا وجود دارد که تقریبا دو برابر جایگاه های شغلی موجود برای دانشمندان دیتاست.

فهرست ۲۰ گانه بهترین مشاغل فناوری سال ۲۰۲۰ در گزارش Glassdoor

۱. مهندس فرانت اند
۲- توسعه دهنده جاوا
۳. دیتا ساینتیست (دانشمند داده ها یا دیتا ساینتیست افرادی هستند که مهارت‌های متنوعی در حوزه نرم‌افزارها، برنامه‌نویسی در زبان‌های گوناگون، هوش مصنوعی، مدیریت داده‌ها و دانش زیادی از بازارها، رفتارهای کاربران و روانشناسی آن‌ها دارد و می‌تواند با تحلیل داده‌ها، تصاویر دقیقی از آنچه لازم است، ارائه دهد.)
۴. مدیر محصول
۵- مهندس توسعه و عملیات
۶. مهندس داده
۷- مهندس نرم افزار
۸. توسعه دهنده Salesforce
۹. مهندس اپلیکیشن
۱۰. مهندس سیستم
۱۱. اسکرام مستر(مسئول حفظ بهره وری بالا در توسعه و هدایت توسعه)
۱۲. توسعه دهنده نرم افزار
۱۳. مهندس کلاود
۱۴. طراح محصول
۱۵. طراح UX
۱۶. مهندس QA (ناظر بر کیفیت نرم افزار)
۱۷. مهندس فروش
۱۸. تحلیلگر داده
۱۹. مهندس اتوماسیون
۲۰. مهندس شبکه
منبع : دیجیاتو

دوست دارید مهندس شبکه شوید؟ آموزشگاه مهندسی عصر رایان شبکه شما را مهندس شبکه کرده و با گواهینامه معتبر روانه بازار کار خواهید شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *