برای افزایش امنیت گوگل اکانت خود یک آدرس ایمیل و شماره تلفن بازیابی اضافه کنید

از ایمیل‌ها و اسناد گرفته تا یادداشت‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها، اکانت گوگل شما گنجینه‌ای شخصی از مهم‌ترین داده‌ها و اطلاعت شماست. ولی آیا نکات مهم و ضروری را برای مراقبت و محافظت از این گنجینه مهم رعایت کرده‌اید؟

برای افزایش امنیت اکانت گوگل ترفندها و راه‌کارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید به‌کار بگیرید. اما برای شروع چهار تغییر اساسی و پایه‌ای وجود دارد که با انجام آنها در صفحه Google Account می‌توانید از گوگل اکانت خود مراقبت بیشتری کنید و امکان ریکاوری و بازگشت به حالت اولیه در صورت لزوم را ساده‌تر کنید.

یکی از نکاتی که باید انجام دهید اضافه کردن یک آدرس ایمیل و شماره تلفن ریکاوری است.

یک آدرس ایمیل و شماره تلفن ریکاوری اضافه کنید

این چهار تنظیم ضروری امنیت گوگل اکانت خود را بالا ببرید (بخش اول) 2

اگر به هر دلیلی امکان ورود به اکانت گوگل خود را نداشته باشید، در اختیار داشتن شماره تلفن یا آدرس ایمیل پشتیبان می‌تواند کار شما را ساده کند. برای اینکه خیالتان از هر نظر راحت باشد بهتر است که هم آدرس ایمیل و هم شماره تلفن بکاپ داشته باشید. در این حالت، هر بار که صفحه تنظیمات اکانت را باز می‌کنید گوگل به شما اعلام می‌کند. (سئوالات امنیتی که پیش از این استفاده می‌شدند مدتی است که از راه‌اندازی گوگل اکانت حذف شده‌اند.)

اگر آخرین جزئیات تماس شما در گوگل ذخیره نشده با انجام مراحل زیر می‌توانید آنها را به‌روزرسانی کنید.

۱- در گوگل اکانت خود روی Security که در سایدبار قرار دارد کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات امنیتی شوید.

۲- در بخش Ways we can verify it’s you به‌ترتیب روی گزینه‌های Recovery phone و Recovery email کلیک کنید تا اطلاعات جدید را وارد کنید. حتما آدرس ایمیلی که به‌عنوان ایمیل ریکاوری وارد می‌کنید باید با آدرس جیمیلی که در حال به‌روزرسانی تنظیمات آن هستید متفاوت باشد. بهتر است از یک آدرس ایمیل غیر از جیمیل استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از صفحه Personal info که از همان سایدبار در دسترس است اطلاعات تماس خود را به‌روزرسانی کنید. در این قسمت آدرس ایمیل‌های دیگری می‌بینید که به اکانت شما وصل شده است. اگر روش‌های معمول کارساز نباشد، احتمال دارد که گوگل در هنگام فرآیند ریکاوری از یکی از این آدرس‌ها استفاده کند.

این چهار تنظیم ضروری امنیت گوگل اکانت خود را بالا ببرید (بخش اول) 3

وارد کردن شماره تلفن و ایمیل ریکاوری به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر کلمه عبور یا حتی آدرس ایمیل خود را فراموش کردید بتوانید وارد اکانت گوگل شوید. اما پیشنهاد می‌کنیم که این دو بخش از اطلاعات را که گوگل در هنگام ریکاوری اکانت از شما می‌پرسد در جای دیگری کپی کنید:

-تاریخچه کلمه عبور شما: دو کلمه عبور آخر کافی  است. اگر از اپلیکیشن مدیریت کلمه عبور استفاده می‌کنید پس به آنها دسترسی دارید.

-زمانی که اکانت خود را ساختید

این اولین موردی است که حتما باید در صفحه تنظیمات گوگل اکانت خود تغییر دهید تا در صورت بروز مشکل امکان ریکاوری داشته باشید.

 منبع:شبکه-مگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *