۷ پلتفرم برای تبلیغاتی کلیکی به غیر از گوگل

در حال حاضر گوگل ادوردز یکی از پراستفاده ترین پلتفرم های تبلیغاتی کلیکی یا PPC است. تبلیغات شما در نتایج گوگل دیده می شوند و کاربران روی آن کلیک می کنند. پلتفرم نمایش درون سایتی گوگل هم بسیار پراستفاده است. اما هنوز هم جاهای دیگری وجود دارند که می توانید امتحان کنید. بسته به هدفی که دارید می توانید تبلیغات خاص خودتان را داشته باشید. به طور مثال اگر می خواهید فالورهای صفحه ی توییترتان را بالاتر ببرید تبلیغات گوگل هیچ کمکی به شما نمی کند. پس باید بسته به هدف تان یکی از پلتفرم ها را انتخاب کنید.

۱. تبلیغات کلیکی مایکروسافت

مایکروسافت پلتفرم خاص خودش را برای تبلیغات دارد. مایکروسافت از موتور جستجوی بینگ استفاده می کند. با اینکه تعداد کاربران بینگ به مراتب کمتر از گوگل است. اما مایکروسافت این ابزار را برای تبلیغات کلیکی انتخاب کرده است و سعی دارد آن را توسعه دهد. به نظر می رسد اگر بتواند سیستم های جدیدی را روی بینگ پیاده کند کسب و کارهای زیادی تبلیغات شان را روی بینگ منتشر کنند و کاربران شان را ترغیب کنند که از بینگ استفاده کنند.

مایکروسافت جدیدا تبلیغات تعاملی اش را هم ایجاد کرده است. تبلیغاتی که اثرگذاری بیشتری دارد و روی نرخ کلیک محتوا تاثیر بیشتری دارد. با این سبک از تبلیغات کسب و کارها می توانند راحت تر کاربران را جذب کنند. در حال حاضر استراتژی اصلی مایکروسافت ارتقای کسب و کارهای کوچیک است و روی این کسب و کارها تمرکز کرده است.

۲. تبلیغات کلیکی توییتر

توییتر هم ابزاری برای تبلیغات کلیکی دارد. این تبلیغات بیشتر سمت و سوی برندینگ دارد اما برای فروش کالاها هم از آن استفاده می شود. توییتر به ازای هر بازدید هزینه دریافت می کند اما می توان سایر تعرفه های آن را هم انتخاب کرد تا بیشتر مبتنی بر کلیک باشد. تبلیغات کلیکی توییتر به سادگی نوشتن یک توییت اجرا می شوند.

این تبلیغات برای بالا بردن تعداد فالورها بسیار مناسب است. اگر قصد دارید فالورهای توییترتان را بالاتر ببرید می توانید با یک توییت جذاب و پروموت کردن آن از طریق توییتر این کار را انجام دهید. در حال حاضر منتورها و افرادی که در حوزه ی آموزش هستند بیشترین فایده را از این پلتفرم می برند. کسب و کارها و برندهای بزرگ تبلیغات شان را از این طریق منتشر می کنند.

۳. تبلیغات درون برنامه ای

اگر اپلیکیشن دارید و قصد دارید آن را پروموت و تبلیغ کنید گوگل نمی تواند گزینه ی جالب توجهی باشد. بهتر است سراغ خود اپلیکیشن ها بروید. تبلیغات درون برنامه ای داخل سایر برنامه ها و اپلیکیشن ها قرار می گیرند و کاربران حین باز کردن یک اپلیکیشن می توانند آن را ببینند و مستقیما وارد صفحه ی گوگل پلی شوند تا برنامه ی شما را دانلود کنند.

برای پروموت کردن بازی ها هم گزینه ی مناسبی است. اگر یک بازی موبایل ساخته اید و قصد دارید دانلود آن را بالاتر ببرید تنها جایی که می توانید گیمرها را پیدا کنید داخل گیم های دیگر است. به راحتی می توانید تبلیغ تان را روی این بازی ها قرار دهید و دانلود بگیرید. خود گوگل پلی هم این سیستم را مدیریت می کند و می توانید تعیین کنید به ازای هر دانلود هزینه بپردازید. پول شما هم هدر نخواهد رفت.

۴. تبلیغات استوری اینستاگرام

این تبلیغات کلیکی نیست. بلکه کاربران صفحه را بالا می برند و وارد سایت شما می شوند. این تبلیغات بیشتر در استوری های اینستاگرام انجام می شوند. تقریبا همه ما می دانیم که استوری ها بیشتر از پست ها دیده می شوند. در نتیجه این استوری ها جای خوبی برای تبلیغات هستند.

اینستاگرام الگوریتم گزینشی هم دارد. به طور مثال تبلیغات لباس و کفش را تنها برای کسانی نمایش می دهد که به این موضوعات علاقه دارند. این الگوریتم ها باعث شده اند تا اولا کاربران کمتری با تبلیغات غیرمرتبط اذیت شوند. ثانیا نرخ کلیک روی تبلیغات شما هم بالاتر می رود. اگر بتوانید تبلیغات تعاملی و قدرتمند بسازید و قدرت تاثیرتان را بالاتر ببرید این استوری های اینستاگرام جای خوبی برای تبلیغ هستند.

۵. تبلیغات کلیکی لینکدین

تبلیغات لینکدین کمی گران هستند. در حقیقت هزینه ی بسیار بیشتری از کاربران می گیرد. البته باید توجه داشته باشید اکثر افراد و کسب و کارهایی که در لینکدین حضور دارند کسب و کارهای B2B هستند و جذب تنها یک مشتری می تواند در آمد بسیار زیادی برای افراد داشته باشد. در حال حاضر لینکدین برای تبلیغات فارسی جای مناسبی نیست. چون تعداد اعضای فارسی زبان آن کمتر است.

۶. تبلیغات کلیکی بنری

این تبلیغات را تقریبا هر روز در سایت های مختلف می بینیم. بنرهایی که روی صفحات قرار داده می شوند و به ازای هر بار کلیک روی آن هزینه دریافت می شود. اگر می خواهید این هزینه های شما مثمرثمر واقع شود حالت تبلیغ را روی هزینه بر اساس کلیک قرار دهید. چرا که بعضی از سایت ها هزینه بر اساس بازدید هم دارند که چندان پیشنهاد نمی شوند.

معمولا وبلاگ ها و وبسایت هایی که بازدید زیادی دارند این تبلیغات را با دریافت هزینه قرار می دهند و در نهایت تعداد کلیک های روزانه و ماهانه را در اختیار شما قرار می دهند. برخی شبکه های تبلیغات آنلاین هم وجود دارند که با این وبسایت ها همکاری دارند. تبلیغات شما را دریافت می کنند و روی وبسایت های مختلف بارگذاری می کنند.

این تبلیغات یک مشکل دارند. اول اینکه مخاطب هدف شما ممکن است در این وبسایت ها حضور نداشته باشد. دوم اینکه بیشتر برای اهداف برندینگ کارساز هستند. سوم اینکه اگر تبلیغ قدرتمندی نداشته باشید و محتوا و گرافیک شما کاربر را جذب نکند عملا نمی توانید کاری از پیش ببرید. اما مورد مهم آخر که تاثیر این تبلیغات را کمتر کرده است تقلب و آمارهای نادرست است. متاسفانه برخی وبسایت ها از طریق ربات ها آمار تبلیغات را بالاتر می برند و همین آمارها هم به کسب و کارها نمایش داده می شود و در ازای هر بار کلیک هزینه دریافت می شود.

۷. تبلیغات کلیکی پینترست

پینترست جایی برای به اشتراک گذاری عکس هاست. تنها چیزی که در این پلتفرم می بینید عکس است. می توانید تبلیغات خود را به صورت عکس منتشر کنید و از پینترست بخواهید تا آن را پروموت کند. مخاطبان هدف شما هم با توجه به موضوعات فیلتر و دسته بندی می شوند و این تبلیغات به افراد علاقه مند به حوزه ی کاری شما نشان داده می شود.

خودتان هم می توانید مخاطب تارگت تان را مشخص کنید تا صرفا به این مخاطبان نمایش داده شود. سیستم تبلیغات پینترست روز به روز گسترده می شود و امکانات جدیدی به آن اضافه می شود. تعداد ایرانی های آن هم نسبتا زیاد است و می تواند برای تبلیغات فارسی تا حد زیادی جوابگو باشد.

جمع بندی

گوگل تنها جایی نیست که می توانید تبلیغات کلیکی اجرا کنید. گاهی وقت ها گوگل اصلا نمی تواند مفید باشد و باید سراغ سایر پلتفرم ها بروید. ۷ پلتفرم مهم و پرکاربرد در تبلیغات دنیای آنلاین به شما معرفی شد. حالا باید بررسی کنید و ببینید کدام پلتفرم متناسب با کسب و کار شماست. با شخصیت کسب و کار شما همخوانی دارد و بازده بیشتری برای شما دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *