پدر پولدار ، ۴۲۴ تفکر بابای دارا و بابای نادار( قسمت دهم)

۴۶- پدر پولدار می گفت باید گاه و بی گاه برای خود خاطر نشان کنیم که ما انسان هستیم و مانند تمام انسان های دیگر ممکن است کارهای احمقانه از ما سر بزند، اگر توقع شما بی عیب و نقص بودن و کمال است به این سیاره تعلق ندارید.

پدر پولدار و لذت بردن از زندگی

۴۷- پدر پولدار می گفت یکی از بزرگترین مسئولیت های ما در مقابل دیگران آن است که از زندگی لذت ببریم، زیرا با شاد بودن احساس بهتر و کارایی بیشتری خواهیم داشت و دیگران نیز از مصاحبت با ما احساس رضایت و خرسندی خواهند کرد.

ارتباط با ذهن

۴۸- پدر پولدار می گفت یکی از بهترین اصولی که تاکنون در ارتباط با ذهن خود به آن دست یافته ایم، این است که همیشه به سمت چیزهایی کشیده می شویم که غالبا به آن فکر می کنیم. حتی اگر به چیزهایی فکر کنیم که دلخواهمان نیستند باز هم به سوی آنها کشیده می شویم، علت آن است که مسیر حرکت ذهن همیشه به سوی هر چیز است و نه در جهت گریز آن.

به عنوان مثال اگر به شما بگویم راجع به یک فیل صورتی که عینک آفتابی هم زده است فکر نکنید، بلافاصله چه چیز در ذهن شما نقش می بندد. یک فیل این آگاهی از چگونگی کار ذهن دلیلی برای سنجیده سخن گفتن با خود و دیگران است، این اصل می تواند شما را در توجیه این مساله یاری کند که چرا می توانید یک ماشین قراضه را پانزده سال تمام برانید و یکبار هم تصادف نکنید، اما همان روز اولی که یک ماشین نو را از کمپانی تحویل می گیرد، شکل جلو و عقب آن را تغییر می دهید رانندگی کردن با این فکر که من به هیچ ترتیب نباید بگذارم حتی یک خط به این ماشین بیفتد خطرناک است. فکر این باید باشد که من خوب و بی خطر رانندگی خواهم کرد.

پدر پولدار و کسب امتیاز در زندگی

۴۹- پدر پولدار می گفت تنیس بازی که بهترین مسابقات را می برد، کسی است که به خود می گوید من این امتیاز را لازم دارم و آنکه می بازد تفکرش این است که (بهتر است این امتیاز را از دست ندهم). به همین ترتیب کسی که می گوید من نمی خواهم مریض باشم نبرد سختی را برای خوب شدن در پیش گرفته است و کسانی که ذهن خود را با این اندیشه ها پر می کنند که من نمی خواهم تنها باشم و یا من نمی خواهم ورشکسته باشم و امیدوارم که کار را خراب نکنم پیوسته خود را در همان موقعیت هایی خواهند یافت که از آن می گریخته اند. همیشه به آنچه که می خواهید فکر کنید و مواظب افکار خود باشید.

خاصیت آهنربایی مغز

۵۰- پدر پولدار می گفت مغز ما از طریق شایعترین اندیشه هایمان خاصیت آهن ربایی پیدا می کنند و این آهن رباها به گونه ای که برای بشر ناشناخته است؛ افراد، نیروها و موقعیت هایی که با ماهیت این افکار غالب همخوانی دارند به سوی ما جذب می کنند. پس به خواسته های خود فکر کنید تا به آنها دست یابید. آیا خنده آور نیست که به سوپر مارکت برویم و به فروشنده بگوییم : من شیر و پنیر نمی خواهم و تازه انتظار داشته باشیم که با دست پر به خانه برگردیم. اما حقیقت این است که اغلب افراد در طول زندگی تاسف نداشته اند را می خورند و درباره آنچه نمی خواهند حرف می زنند. ما باید بر آنچه می خواهیم تمرکز کنیم.

برگرفته شده از: کتاب بابای دارا بابای نادار (رابرت کیوساکی)

مهدی برآسود    barasoudchannel@

مطلب مرتبط:
۴۲۴ تفکر بابای دارا و بابای نادار( قسمت نهم)

آموزشگاه مهندسی عصرشبکه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *