یک استارتاپ فناوری کربن موجود در هوا را به سنگ تبدیل می‌کند

به نقل از فناوری تکنا استارتاپ فناوری مورد حمایت بیل گیتس توانسته از کربن موجود در هوا سنگ تولید کند. البته این فناوری پیش از این توسط مهندسان طراحی شده بود. اما بودجه مالی برای عملیاتی کردن آن فراهم نشده بود. تنها در سال‌های اخیر است که بسیاری از میلیاردرها متوجه نگرانی شرایط اقلیمی و آب و هوایی شدند و تصمیم گرفتند تا برای مقابله با آن هزینه کنند.

چندی پیش نیز ایلان ماسک برای طراحی بهترین فناوری برای جذب کربن یک جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته بود. زیرا معتقد بود راهکارهای مهندسی می تواند به مقابله اثرات تغییر اقلیم کمک کند. استارتاپ (Carbfix) نیز پس از دریافت کربن هوا آن را به زمین تزریق کرده تا تبدیل به سنگ شود. بدین ترتیب گازهای گلخانه‌ای بدون ورود به جو مجدداً در زمین تخلیه می شوند.

مدیرعامل این استارتاپ اعلام کرد: فناوری مورد نظر ارزان و اقتصادی بوده و با محیط زیست نیز سازگار است. این کار دقیقا همان کاری است که طبیعت برای خودش انجام می دهد و در واقع این روش به طبیعت کمک خواهد کرد. ماشین های مورد نیاز برای جذب مستقیم و کربن دی اکسید از هوا نیز توسط شرکتی به نام Climeworks AG تامین خواهد شد. این ماشین ها دستگاه های جمع کننده کربن داشته و به اندازه یک کانتینر هستند. پس از مکش و دریافت کربن دی اکسید، آن را با آب ترکیب کرده و ماده محصول را به شکل سنگ به سطح زمین می فرستند. این استارتاپ قصد دارد در آینده با همکاری محققان از این فناوری برای تبدیل کربن به انواع دیگر سنگ ها استفاده کند تا بتواند میلیاردها تن کربن را تا سال ۲۰۳۰ جمع‌آوری کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *