گوگل سیستم تشخیص زلزله خود را گسترش داد

گوگل تلفن های اندرویدی را به سیستم تشخیص زمین لرزه تبدیل می کند. این شرکت در حال گسترش سیستم تشخیص و هشدار زلزله مبتنی بر اندروید است و جای خالی را در مکان هایی که لرزه سنج کم است و هیچ سیستم هشدار سریعی وجود ندارد پر می کند. از امروز برنامه ای که سال گذشته در کالیفرنیا راه اندازی شد در یونان و نیوزیلند نیز در دسترس خواهد بود.

این اولین باری است که گوگل همه چیز را از شناسایی زمین لرزه تا هشدار به افراد برعهده گرفته است. دستگاه های اندرویدی ابتدا امواج حاصل از زلزله را حس می کنند. سپس گوگل داده های تلفن ها را تجزیه و تحلیل می کند و هشدار زودهنگام برای کاربران منطقه آسیب دیده ارسال می کند. کاربران هشدارها را به طور خودکار دریافت می کنند مگر اینکه از سرویس انصراف دهند.

هنگامی که گوگل این تلاش را آغاز کرد، با سازمان زمین شناسی ایالات متحده و دفتر خدمات اضطراری فرماندار کالیفرنیا همکاری کرد تا هشدارهای مربوط به زلزله را برای کاربران اندروید در کالیفرنیا ارسال کند. این ویژگی اکنون در اورگن موجود است و در ماه می به واشنگتن گسترش خواهد یافت. سال گذشته، گوگل شروع به جمع آوری داده های زلزله از تلفنها کرد. سپس از این داده ها برای ارائه اطلاعات به کاربران استفاده کرد.

هر تلفن از قبل به شتاب سنج مجهز است که می تواند حرکت را تشخیص دهد. به گفته گوگل، شتاب سنج همچنین می تواند امواج زلزله اولیه و ثانویه را تشخیص دهد. لرزه سنج ها دستگاه هایی هستند که مانند زمین لرزه ها حرکت زمین را تشخیص می دهند.

برخی از محدودیت ها در سیستم گوگل وجود دارد از جمله اینکه نزدیکترین افراد به زلزله احتمالاً هشدار زیادی در مورد زلزله نخواهند داد زیرا آنها اولین کسی هستند که زمین لرزه را تشخیص می دهند.

اندروید سیستم عامل پیشرو در گوشی های هوشمند است، بنابراین این سرویس فضای زیادی برای رشد دارد. گوگل سرانجام می تواند یک API براساس سیستم تشخیص زمین لرزه خود ایجاد کند. سیستم های دیگر می توانند با استفاده از API مردم را از استفاده آسانسور قبل از قطع برق مطلع کنند. این هنوز خیلی دور است اما می تواند تفاوت زیادی در حفظ امنیت مردم در هنگام زلزله های آینده ایجاد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *