کارمند سابق مایکروسافت به ۹ سال زندان محکوم شد

به نقل از زوم ایت

یکی از مهم‌ترین عوامل امنیت شرکت، داشتن کارمندان قابل اعتماد است. تقریبا همه‌ی شرکت‌های بزرگ برای استخدام مراحل خاصی دارند تا بتوانند به کسانی که می‌شود به آن‌ها اعتماد کرد، فرصت شغلی ارائه دهند. اما با توجه ‌به تمام مراحل مختلف از ارسال رزومه گرفته تا مصاحبه‌ی نهایی، باز هم ممکن است کسانی به شرکت‌ها راه پیدا کنند که هدفی غیر از کار دارند. به‌تازگی اتفاقی برای یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان افتاده است که نشان می‌دهد همیشه احتمال دارد یک فرد در مکان اشتباه منصوب شود.

چند ماه پیش فردی به جرم سرقت از مایکروسافت دستگیر شده بود. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، این مهندس سابق نرم‌افزار مایکروسافت که به جرم سرقت بیش از ۱۰ میلیون دلار از این شرکت مجرم شناخته شده است به ۹ سال زندان محکوم شد.

در این دادگاه که قضاوت آن بر عهده هیئت منصفه بود، مشخص شد که فرد متهم، ولادمیر کواشوک، مرتکب ۱۸ فقره خلاف شده است. جرم‌های کواشوک شامل پنج فقره کلاهبرداری در تراکنش‌‌های مالی، شش فقره پولشویی، دو فقره سرقت هویت، دو فقره ثبت اظهارنامه مالیاتی نادرست و چند مورد دیگر است. او حتی برای پیش بردن فرایند کلاه‌برداری‌های خود از دسترسی به بخش‌هایی که نباید به آن‌ها وارد می‌شد استفاده کرده است.

کواشوک قبل از استخدام در آگوست ۲۰۱۶ به‌عنوان پیمانکار با مایکروسافت کار می‌کرد. او در جون ۲۰۱۸ و پس از فاش شدن دزدی‌ها و کلاه‌برداری‌هایش، از شرکت اخراج شد.

طبق سوابق ثبت‌شده در پرونده و شهادت شهود، در زمان حضور کواشوک در مایکروسافت، وی از امتیازات خود برای سرقت اشکال مختلف ارز ذخیره‌شده، مانند کارت‌ هدیه دیجیتال استفاده کرده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که او پس از مدتی، این کالاها را در اینترنت به فروش گذاشته و با درآمد حاصل از آن، یک خانه ۱٫۶ میلیون دلاری کنار دریاچه و یک خودروی ۱۶۰ هزار دلاری تسلا خریده است.

کواشوک هنگام انجام این سرقت‌ها، از سه حساب ایمیل آزمایشی مرتبط با کارمندان دیگر استفاده می‌کرد تا سعی کند هرگونه شواهد دیجیتال که ارتباط او با سرقت‌ها را نشان می‌دهد، مخفی کند. او توسط این حساب‌ها در مجموع تقریبا ۱۰٫۱ میلیون دلار ارز ذخیره‌شده خریداری کرده بود.

برایان مورن، دادستان ایالات متحده آمریکا، می‌گوید:

سرقت از کارفرما به اندازه کافی بد است؛ اما دزدی کردن و نشان دادن همکاران به‌عنوان مقصر کاری که اصلا انجام نداده‌اند، خسارت وارده را فراتر از دلار و سنت می‌برد.

این پرونده برای تحقیق و پیگرد قانونی به مهارت‌های پیشرفته و فناوری نیاز داشت و من خوشحالم که شرکای اجرای قانون ما و دادستانی ایالات متحده آمریکا مجموعه مهارت‌های لازم برای محاکمه چنین مجرمان را دارند.

منبع: ZDNET

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *