کارمندان مایکروسافت در زمان همه‌گیری در اتاق دیتاسنترها ‌می‌خوابیدند

ویروس کرونا در طی ماه‌های گذشته، بسیاری از کسب‌وکارها و فعالیت‌ها را به تعطیلی کشاند و اغلب شهرهای جهان، قرنطینه‌ای سفت‌وسخت را تجربه کردند.

اما در این میان، مشاغلی هم بودند که حضور کارمندان در محل کار ضروری بود و طولی نکشید که عبارتی تحت عنوان «کارمندان ضروری» در دنیای واژگان ما شکل گرفت. مایکروسافت نیز از جمله شرکت‌هایی بود که برای اداره شرکت و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، به حضور چنین کارمندانی نیاز مبرم داشت.

اما سوالی که در ذهن نقش ‌می‌بندد، این است که علی‌رغم محدودیت‌ها تردد و سخت‌گیری‌های قرنطینه‌ای، این افراد چگونه در محل کار خود حاضر ‌می‌شدند. در همین رابطه اخیرا کریستین رابی دیملو، از مدیران ارشد بخش منابع انسانی و عملکرد مایکروسافت، به این سوال پاسخ داده است.

او ‌می‌گوید که برخی از کارمندان مایکروسافت در شرایط همه‌گیری و قرنطینه، مجبور به ماندن در محل کار و خوابیدن در اتاق دیتاسنترها بودند. این مدیر مایکروسافت ادامه داد: در برخی از کشورها، محدودیت‌های سختی اعمال شد و کارمندان ما مجبور به ماندن در شرکت و خوابیدن در اتاق دیتاسنترها شدند چرا این احتمال و ترس وجود داشت که در صورت رفتن به خانه، شاید دیگر نتوانند به محل کار بازگردند.

ناگفته نماند که مایکروسافت جزو اولین شرکت‌هایی بود که با آغاز همه‌گیری کرونا و اعمال محدودیت‌ها، امکان کار در منزل را برای بخش زیادی از کارمندان خود فراهم کرد. همچنین این شرکت، در تابستان سال گذشته، تما‌می‌فروشگاه‌های خود در سراسر جهان را تعطیل کرد تا خطری متوجه کارمندان و خریداران محصولات این شرکت نشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *