کابل تایپ سی (Type-c) چیست و نسبت به Micro USB چه مزایایی دارد؟

USB Type-C یک کانکتور جدید و البته باریک است که از استاندار های متفاوت از جمله USB 3.1و ارسال توان (USB PD) پشتیبانی می کند. با استفاده از مبدل می توان اتصال میان پورت USB Type-C را با پورت ها دیگر برقرار کنید. به طور مثال از این پورت می توانید به عنوان خروجی HDMI، DisplayPort و VGA استفاده کنید. به سادگی کابل تایپ سی به یک پورت واحد تبدیل می شود و امکان استفاده از دیگر خروجی ها را فراهم می کند.

بر خلاف تصور عموم، کابل شارژ تایپ سی تنها به عنوان شارژر استفاده نمی شود. علاوه بر اینکه از تکنولوژی تایپ سی در کابل های فست شارژ سامسونگ استفاده می شود، به عنوان یک کابل پر سرعت برای تبادل اطلاعات از آن استفاده می کنند.

کاربرد های کابل تایپ سی چیست؟

برای استفاده از تکنولوژی تایپ سی شما فقط به یک کابل نیاز دارید. فرقی ندارد قصد داشته باشید با کابل تایپ سی، یک هارد اکسترنال را به لپ تاپ خود وصل کنید یا تلفن های هوشمند خود شارژ کنید.
کانکتور شارژر تایپ سی به اندازه ای کوچک است که بتواند در یک دستگاه تلفن فوق العاده نازک قرار بگیرد و همچنین به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند تمام لوازم جانبی مورد نظر را به لپ تاپ شما متصل کند.
در واقع ، بسیاری از رایانه ها مانند Chromebook Pixel Google دارای درگاه USB Type-C و درگاه USB Type-A هستند. با اتصال کانکتورهای USB Type-C می توانید از وسایل قدیمیتان هم استفاده کنید.
یعنی حتی اگر شما یک کامپیوتر داشته باشید که فقط درگاه‌های USB Type-C داشته باشد (مانند مک بوک جدید اپل) می‌توانید با استفاده از آداپتورها و هاب‌ها این مسئله را حل کنید.

گسترش USB Type-C یک جهش ارزشمند است. در حال حاضر این اتصال در مک‌بوک‌های جدیدتر و برخی از دستگاه‌های تلفن همراه به کار می‌رود و اکثر کمپانی‌ها برای ساخت محصولات خود از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

اتصال تایپ سی تنها یک فناوری برای اپل یا تلفن همراه نیست. با گذشت زمان ، USB-C در دستگاه‌های بیشتر استفاده می‌شود و حتی ممکن است روزی جایگزین اتصال لایتنینگ در iPhone و iPad اپل شود.

2_966

مزایای استفاده از  شارژر تایپ سی چیست؟

از اصلی ترین ویژگی‌های مثبت کابل تایپ سی می توان به مواردی نظیر سریع تر شدن سرعت شارژ و همچنین افزایش عمر باتری ها اشاره کرد. کابل شارژ Type C ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. یکپارچه شدن پورت تمام دستگاه ها و دور ریختن کابل های قدیمی

انجمن توسعه‌دهندگان تکنولوژی USB با معرفی USB Type-C به عنوان استاندارد جهانی سعی در یکپارچه کردن پورت و کانکتور همه دستگاه‌ها دارد.
با ورود کابل شارژ تایپ سی به عرصه تکنولوژی و استفاده در تمام دستگاه‌ها، مشکل وجود کابل‌های متنوع و متفاوت برای دیوایس‌های مختلف حل خواهد شد. دیگر نیازی نیست که برای هر دستگاه یک کابل منحصر به فرد USB Tyoe-A یا USB Tyoe-B داشته باشید.

3_702

۲. استفاده آسان از شارژر تایپ سی بر خلاف شارژر های تایپ بی

کابل شارژر تایپ سی برگشت پذیر است و از نظر نحوه وصل کردن، شبیه به کابل لایتینگ آیفون است. یعنی هنگامی که می خواهید شارژر را به گوشیتان وصل کنید، دیگر لازم نیست کانکتور را حداقل ۳ بار برگردانید و به دنبال جهت قرار گیری صحیح باشید. می توانید از هر دو طرف کابل را به پورت تلفن همراه بزنید. این قابلیت، یکی از بهترین ویژگی های کابل تایپ سی است.
اتصال تایپ سی، در حال گسترس میان تمامی تلفن های همراه است. در اصل همه دستگاه ها باید به عنوان استاندارد جهانی، از این اتصال استفاده کنند. به همین دلیل در آینده ای نزدیک، دیگر نیازی نیست که شما کابل های مختلف USB را همراه داشته باشید چون همه دستگاه هایی که از این پس تولید می شوند از این تکنولوژی بهره مند هستند.

بدون آگاهی برای خرید کابل فست شارژ سامسونگ اقدام نکنید!

به تازگی کمپانی سامسونگ از کابل تایپ سی به عنوان شارژر دستگاه های جدید استفاده می کند و برای گوشی های جدید دیگر از تکنولوژی قدیمی یا همان Type B استفاده نمی کند. البته با توجه به اینکه استفاده از کابل تایپ سی بسیاری از مسائل مربوط به چند گانگی پورت ها را حل می کند، اکثر کمپانی ها به سمت این تکنولوژی روی آورده اند.
برخی افراد با آگاهی به اینکه قیمت شارژر سامسونگ، پایین نیست، اقدام به خرید کابل های تایپ سی ارزان می کنند، که این کابل ها اکثرا تقلبی هستند. از آنجایی که تعداد کابل های تقلبی فست شارژ سامسونگ به شدت افزایش پیدا کرده، بهتر است با آگاهی کامل اقدام به خرید شارژر کنید زیرا استفاده از شارژر تقلبی، عوارض جدی و پر هزینه ای دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *