چگونه وضعیت شارژ هندزفری و اسپیکر بلوتوث را روی اندروید مشاهده کنیم؟

اسپیکرها، هندزفری‌ها و هدفون‌های بلوتوثی فراگیر شده‌اند و در مقایسه با گذشته قابلیت‌های متعددی به آن‌ها افزوده شده است. بیشتر هدفون‌های بلوتوثی مدرن به شکل فیزیکی نشانه‌گر میزان وضعیت شارژ باتری را روی دستگاه تعبیه کرده‌اند، اما در برخی مدل‌ها این امکان وجود دارد تا وضعیت باتری هدفون را از طریق دستگاه اندرویدی بررسی کرد. با مجله شبکه همراه باشید تا قابلیت فوق را به شما نشان دهیم.

گوگل همراه با عرضه اندروید ۸.۱ قابلیت مشاهده وضعیت شارژ باتری را به شکل پیش‌فرض به سیستم‌عامل خود اضافه کرد، اما روی اندرویدهای با نسخه پایین‌تر کاربر باید یک برنامه کاربردی را برای مشاهده وضعیت باتری روی گوشی نصب کند. برای آن‌که همه کاربران بتوانند از قابلیت فوق استفاده کنند ما شیوه انجام این‌کار را روی اندروید ۴.۳ و نسخه‌های بعد از آن بررسی می‌کنیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. دستگاه‌های بلوتوثی به نوع خاصی از فناوری‌های بی‌سیم و همچنین یک باتری داخلی که قابلیت شارژ شدن را دارد تجهیز شده‌اند. در برخی از مدل‌ها نوع باتری از جنس لیتیون یونی یا لیتیوم پلیمری داخلی است و در نمونه‌های دیگر از باتری‌های قابل شارژ قلمی یا نیم قلمی استفاده شده است.

مشاهده وضعیت باتری در اندروید ۸.۱

اندروید ۸.۱ قابلیت جالبی در ارتباط با دستگاه‌های بلوتوث اضافه کرده است تا کار کردن با این دستگاه‌ها بازهم ساده‌تر از قبل شود. قابلیت فوق به کاربر اجازه می‌دهد میزان شارژ باتری دستگاه‌های متصل به گوشی را مشاهده کرده و اگر مشاهده کرد باتری دستگاه خالی است با کمترین زحمت ممکن این‌کار را انجام دهد. اگر نتوانید وضعیت شارژ باتری را بررسی کنید و تنها از روی تخمین میزان باتری را حدس بزند در بیشتر موارد باتری دستگاه شما را غافل‌گیر می‌کند و هدفون خاموش می‌شود. برای مشاهده میزان وضعیت باتری در اندروید ۸.۱ ابتدا باید هدفون یا دستگاه بلوتوثی که دارای باتری است را با گوشی خود جفت کنید و در ادامه برنامه Setting را باز کنید. در صفحه باز شده روی گزینه وسایل متصل شده (Connect Devices) را لمس کنید و در ادامه گزینه Bluetooth را لمس کنید. دقت کنید که نباید سوییچ روبروی Bluetooth را لمس کنید، زیرا صفحه تنظیمات بلوتوث ظاهر می‌شود. و فقط می ‌توانید بلوتوث را فعال یا غیرفعال کنید.در صفحه بلوتوث فهرست دستگاه‌های جفت شده را مشاهده کنید که مقدار شارژ باتری باقیمانده دستگاه را نشان می‌دهد. لازم به توضیح است که در همه دستگاه‌های بلوتوثی دارای باتری ممکن است چنین قابلیتی از سوی تولیدکننده قرار نگرفته باشد.

01_544

همان‌گونه که در شکل بالا مشاهده می‌کنید، اسپیکر بلوتوثی که به گوشی نکسوس ۶P که به سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ تجهیز شده و با دستگاه جفت شده است میزان وضعیت شارژ باتری نشان داده نشده است. به عبارت دقیق‌تر، اسپیکر بلوتوثی که قابلیت نمایش میزان سطح شارژ باتری در آن تعبیه شده با اندروید ۸.۱ سازگاری ندارد. برای حل مشکل این برنامه‌ها باید به سراغ نصب برنامه‌های جانبی برویم.

BatOn برنامه‌ای برای مشاهده وضعیت شارژ باتری

برای آن‌که بتوانیم میزان وضعیت شارژ باتری یک دستگاه بلوتوثی را در اندروید ۸.۱ یا نسخه‌های قدیمی‌تر مشاهده کنیم یک برنامه کاربردی خوب بهؤنام BatOn وجود دارد. برای دانلود BatOn به این آدرس مراجعه کنید. پس از دانلود و نصب برنامه، دستگاه بلوتوثی را با گوشی یا تبلت اندرویدی جفت کنید. پس از برقراری اتصال، برنامه BatOn را اجرا کنید. همان‌گونه که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، برنامه فوق فهرستی از دستگاه‌های موجود را نشان داده و در مقابل آن‌ها میزان شارژ باتری دستگاه را به شکل عددی و گرافیکی نشان ‌می‌دهد.

02_659

راهکار دیگری که اجازه می‌دهد میزان وضعیت شارژ باتری را مشاهده کنید از طریق پنل اعلان‌ها است. آن‌را به سمت پایین بکشید تا میزان باتری باقیمانده را مشاهده کنید. لازم به توضیح است که برنامه BatOn با یکسری برنامه‌های بلوتوثی یک باگ نرم‌افزار دارد. در نتیجه زمانی‌که برنامه را نصب و اتصال با دستگاه بلوتوثی برقرار شد، ممکن است در ابتدا ارتباط قطع و وصل شود. اما در نهایت ارتباط پایدار خواهد بود.

اگر هر یک از روش‌های فوق را آزمایش کردید، اما بازهم میزان باتری روی دستگاه اندرویدی نشان داده نشد، دستگاه بلوتوثی دارای باتری فاقد ویژگی نمایش میزان شارژ باتری روی گوشی‌های اندرویدی است.

منبع:شبکه-مگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *