چگونه می‌توان بیت‌کوین رایگان به‌دست آورد؟

امروزه استخراج رمزارزها و پول‌های دیجیتالی به اقدامی جذاب تبدیل شده است و دارندگان ارز دیجیتالی می‌توانند از دارایی خود برای انجام خریدهای آنلاین استفاده کنند. بیت‌کوین یکی از رایج‌ترین رمزارزهای فعلی در دنیا به‌شمار می‌رود و خریداری آن می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مناسب در بلندمدت تلقی شود. طبیعتا آشنایی با روش‌های استخراج بیت‌کوین یکی از دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود و در این میان، روش‌های رایگان مسلما از جذابیت بیش‌تری برخوردار هستند. در ادامه به بررسی چندین روش استخراج بیت‌کوین رایگان می‌پردازیم:

 

  • ثبت‌نام در وب‌سایت Coinbase

Coinbase یک برنامه آموزشی است که برای یادگیری رمزارزها توسط مردم، مبالغی را پرداخت می‌کند. این وب‌سایت دربردارنده برنامه‌های آموزشی مختلف و ارزهای دیجیتالی متنوع است. به منظور کسب درآمد با این روش ابتدا بایستی به آدرس اینترنتی www.coinbase.com مراجعه کرده و با استفاده از ایمیل خود ثبت‌نام نمایید. سپس بر روی تب Products رفته و بر روی گزینه Earn کلیک کنید. بدین‌ترتیب به صفحه اختصاصی محتوای آموزشی منتقل می‌شوید. پاداش مشارکت در هر برنامه در مقابل نام آن درج شده است. با کلیک بر روی دکمه Start course و مشاهده محتوا، اکانت شما به اندازه مبلغ اعلام شده شارژ می‌شود.

 

  • مراجعه به وب‌سایت‌های عرضه قطره‌چکانی بیت‌کوین

برخی وب‌سایت‌ها نظیر Dailycoins به منظور تشویق بازدیدکنندگان خود هر چند دقیقه یک‌بار مبلغ ناچیزی معادل چند سنت را میان آن‌ها توزیع می‌کنند. این‌کار غالبا ماهیت تبلیغاتی دارد و می‌تواند به افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت و درآمد تبلیغاتی مالک آن کمک کند. بعلاوه با کلیک کردن بر روی لینک‌ها و تبلیغات درج شده در برخی سایت‌ها و مشاهده آن‌ها می‌توان مبالغ محدودی بیت‌کوین کسب کرد. وب‌سایت‌هایی نظیر CoinAD، Bitcrate و Coinslot در این طیف جای می‌گیرند.

  • بازی‌های بیت‌کوین

برخی بازی‌ها احتمالا در قالب پاداش، مبالغ ناچیزی را به گیمرها پرداخت می‌کنند. بعلاوه این برنامه‌ها به‌طور معمول دارای تبلیغات متعدد هستند. اعطای بیت‌کوین، کاربران را برای ادامه بازی و تماشای تبلیغات ترغیب خواهد کرد. لذا از جنبه تئوری به‌نظر می‌رسد که بازی‌ها یکی از روش‌های مناسب جهت دسترسی تبلیغ‌کنندگان به مردم محسوب می‌شوند. بازی‌هایی نظیر Blockchain، Pop Bubbles و Roll and Ball از جمله عناوین رایج در این رده به‌شمار می‌روند.

 

  • ماینینگ ابری

در این روش کاربر با پرداخت مبلغی به‌صورت ماهیانه، شرکتی را مامور استخراج ارز دیجیتال برای خود خواهد کرد. در واقع این شرکت‌ها در ازای دریافت مبلغی از کاربر، توان پردازشی سخت‌افزارهای قدرتمند و گران‌قیمت خود را در اختیار وی قرار می‌دهند. ماینینگ ابری تقریبا هیچ‌گاه سودآور نبوده و بعضا با ریسک کلاه‌برداری همراه خواهد بود. با گذر زمان، ارزش بیت‌کوین و میزان سختی شبکه آن به‌تدریج افزایش خواهد یافت و این موضوع طبیعتا موجب کاهش درآمد کاربر می‌شود. چند سال پیش، استخراج صدها بیت‌کوین از طریق کامپیوتر شخصی خانگی احتمالا امکان‌پذیر بود؛ اما اکنون این‌کار بسیار دشوارتر شده و مستلزم خریداری سخت‌افزارهای فوق‌العاده قدرتمند است. بنابراین خرید ارز دیجیتال و پس‌انداز کردن آن احتمالا در مقایسه با کلود ماینینگ سودآورتر خواهد بود.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های مرتبط

این گزینه احتمالا آسان‌ترین روش استخراج بیت‌کوین رایگان محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال هنگامی‌که یکی از دوستان خود را به یک سرویس خاص معرفی می‌کنید؛ هر ۲ شما از تخفیفاتی بهره‌مند شده یا پاداشی را در قالب بیت‌کوین دریافت می‌کنید. مرورگر کریپتوتب یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این حوزه است. کاربران با عضویت در برنامه و دعوت از دوستان خود با کمک لینک معرفی‌نامه می‌توانند به استخراج بیت‌کوین بپردازند. این برنامه از توان پردازشی CPU کامپیوتر یا دستگاه موبایلی برای استخراج بیت‌کوین بهره می‌گیرد و  ۱۵ درصد درآمد زیرمجموعه سطح اول شما را به حسابتان واریز خواهد کرد.

  • دریافت مستقیم بیت‌کوین

این روش در واقع رایگان نیست؛ چرا که برای دریافت بیت‌کوین بایستی فعالیت کرد و به ارایه خدمات پرداخت. در این حالت روش‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد. به‌عنوان مثال با قرار دادن آدرس کیف پول الکترونیکی خود یا بارکد آن در صفحه وب‌سایت خود، کمک‌های مالی را در قالب بیت‌کوین درخواست نمایید. همچنین می‌توان برای شرکت‌هایی کار کرد که دستمزد کارمندان خود را مستقیما بر اساس بیت‌کوین پرداخت می‌کنند که البته چنین موردی در کشورمان بسیار نادر است.

چنان‌چه نسبت به افزایش ارزش بیت‌کوین در آینده اطمینان دارید؛ در این‌صورت خریداری بیت‌کوین از روش‌های معمول احتمالا ایده مناسب‌تری خواهد بود. بسیاری از صرافی‌ها با دریافت معادل ریالی بیت‌کوین اقدام به شارژ کیف پول دیجیتالی شما می‌کنند.

منبع:آی تی رسان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *