چگونه فایل‌های حجیم را رایگان ارسال کنیم؟

آیا باید فایل‌های بزرگ را از طریق اینترنت ارسال کنید، اما نمی‌دانید چگونه این کار را به صورت آنلاین انجام دهید؟ انتقال فایل‌های بزرگ و حجیم به چند روش مختلف صورت می‌گیرد، به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله ساده‌ترین، موثرترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای ارسال فایل‌های بزرگ را در اختیار شما قرار دهیم.

فشرده‌سازی فایل‌ها قبل از ارسال

صرف نظر از این که کدام روش را برای ارسال فایل خود انتخاب می‌کنید، کوچک‌سازی فایل‌ها به لحاظ ذخیره‌سازی می‌تواند موثر باشد. فشرده‌سازی نه تنها باعث کوچک شدن فایل ارسالی می‌گردد، بلکه موجب می‌شود تا انتقال آن صرف نظر از روش انتخابی شما- ایمیل، FTP یا ذخیر‌سازی ابر– سریعتر صورت بگیرد. این موضوع در مورد کاربران گوشی‌های هوشمند نیز صدق می‌کند.

در اکثر کامپیوترهایی که دارای ابزارهای فشرده‌سازی توکار هستند، ساختن یک فایل ZIP، تنها با چند کلیک ساده صورت می‌گیرد. و اما نحوه انجام کار…

ویندوز

یافتن فایلی که می‌خواهید فشرده کنید

  راست کلیک کردن آن و انتخاب  send to

انتخاب compressed (zipped)folder

مک

یافتن فایلی که می‌خواهید فشرده کنید

کلیک با دو انگشت/ control+click روی فایل

انتخاب compress…(file name

اگر می‌خواهید فایل‌های موسیقی یا ویدیویی را انتقال ‌دهید، پیشنهاد ما این است که از فشرده‌سازی RAR به جای ZIP استفاده کنید، چرا که RAR از الگوریتم فشرده‌سازی بهتری استفاده می‌کند که در کل باعث کاهش اتلاف داده‌ها و خرابی فایل‌ها می‌گردد. ما توصیه می‌کنیم که برای این کار از ۷-Zip استفاده کنید، چون این آرشیو فایل منبع- باز یکی از بهترین‌های حال حاضر است.

آپلود کردن در یک سرویس ذخیره‌سازی ابر

بهترین و محبوب‌ترین گزینه برای انتقال فایل‌های بزرگ، آپلود کردن آن‌ها در یک سرویس ذخیره‌سازی آنلاین است که گیرنده مورد نظر شما بتواند آن را دانلود کند. به لطف ظهور رایانش ابری، سرویس‌های زیادی در این خصوص وجود دارند، به همین دلیل ما برخی از بهترین آن‌ها را به شما ارائه می‌دهیم.

در ادامه لیست برخی از محبوبترین‌های حال حاضر را مشاهده می‌کنید که تمامی آن‌ها شامل بسیاری از ویژگی‌های ذخیره‌سازی، امنیت و اشتراک‌گذاری هستند.  البته قصد نداریم به جزییات استفاده از هر یک از این سرویس‌ها بپردازیم، اما یکسری تعاریف اجمالی  ارائه می‌دهیم تا بتوانید تا حدودی با عملکرد آن‌ها آشنا شوید.

Google Drive

انتقال فایل های بزرگ-2

گوگل درایو تا ۱۵ گیگابایت حافظه رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید فایل‌های حجیم مانند عکس و ویدیوها را تنها با چند کلیک به اشتراک بگذارید. گوگل درایو همچنین دارای گزینه‌های سینکینگ یا همگام‌سازی و پشتیبان‌ است که ویژگی‌های مفیدی به شمار می‌روند.

اگر اکانت جی‌میل دارید کارتان راحتتر است، چون گوگل درایو در این سرویس ایمیل قرار دارد. شما می‌توانید فایل‌ها را به ایمیل‌ها ” ضمیمه” کنید و این فایل‌ها با کلیک کردن لوگوی Google Drive در پنجره کامپوزیشن ایمیل در اکانت Drive شما ذخیره می‌شوند.

از دیگر امکانات گوگل درایو این است که کاربران با آپگرید نسخه پولی Drive، هر ماه به ازای پرداخت ۲ دلار می‌توانند ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا بازای پرداخت ۱۰ دلار، یک ترابایت کامل معادل ۱۰۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت کنند. یک امکان دیگر هم وجود دارد و آن گزینه ۱۰ ترابایتی بازای پرداخت ۱۰۰ دلار در ماه است برای کاربرانی که قصد دارند فایل‌های حجیم زیادی را به اشتراک بگذارند.

Dropbox

انتقال فایل های بزرگ-3

Dropbox که بیشتر اوقات با Google Drive مقایسه می‌شود، یک گزینه ذخیره‌سازی ابر فوق‌العاده است که ۲ گیگا بایت فضای ذخیره‌سازی رایگان و گزینه‌های اشتراک‌گذاری مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. مجموعه ویژگی‌های اصلی Dropbox کم و بیش شبیه Google Drive است، اما دراپ‌باکس یک اپ موبایل نیز برای دستگاه‌های غیر اندرویدی و آی‌او‌اس ارائه می‌دهد، مثل Kindle Fire.

شما می‌توانید گزینه‌های ذخیره‌سازی خود را با چند روش جالب گسترش دهید، اما اکانت‌های پریمیوم هم موجود هستند. با ۱۰ دلار در ماه شما اکانت Plus یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی را دریافت می‌کنید، با ۲۰ دلار در ماه هم می‌توانید ویژگی‌های پیشرفته همراه با کنترل‌های پیشرفته اشتراک‌گذاری از جمله امکان تنظیم رمز عبور و ایجاد لینک‌های منقضی شونده را دریافت کنید.

OneDrive

انتقال فایل های بزرگ-4

سرویس OneDrive مایکروسافت سال‌ها شاهد بروزرسانی‌ها و نوسازی‌های قابل توجهی بوده است و همین باعث شده تا به یکی از راهکارهای رقابتی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها و فولدرهار به صورت  آنلاین تبدیل شود. با سیستم فولدر مشترک آن، می‌توانید هر چیزی را هر زمان که می‌خواهید به اشتراک بگذارید و بعد از اتمام کارتان با کلیک کردن یک دکمه این کار را متوقف نمایید. پکیج‌های رایگان ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند، در حالیکه با پرداخت ۲ دلار در ماه می‌توانید فضای ۵۰ گیگابایتی دریافت کنید و با پکیج یک ماهه ۷ دلاری این فضای ذخیره‌سازی به یک ترابایت می‌رسد.

Box

انتقال فایل های بزرگ-5

Box بیشتر از دیگر سرویس‌های عنوان شده در این بخش سوگیری تجاری دارد. البته این بدان معنا نیست که Box فاقد ویژگی‌های قابل استفاده برای افراد است، اما برای دسترسی به فایل و فولدرهای آن، باید یک اکانت Business خریداری کنید و این شامل حداقل سه کاربر است و ماهی ۱۵ دلار هزینه خواهد داشت. Box همچنین شامل یک ذخیره‌سازی رایگان و بسته‌های مقرون به صرفه است.

فایل‌ها و فولدرهای موجود در این اکانت‌ها را می‌توان با رمزعبور محافظت کرد، بنابراین این یک ویژگی امنیتی مفید است که موجب می‌شود Box به یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که نگران امنیت و  حریم خصوصی اطلاعات خود هستند.

MediaFire

انتقال فایل های بزرگ-6

MediaFire 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را ارائه می‌دهد و دارای ابزارهای اشتراک‌گذاری بسیار ساده است. در برنامه رایگان MediaFire حداکثر آپلود ۲۰ گیگابایتی وجود دارد، اما فایل‌های حجیم را می‌توان بدون هیچ مشکلی آپلود کرد. همچنین می‌توانید با پرداخت ماهیانه ۳.۷۵ دلار در ماه فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی داشته باشید.

pCloud

انتقال فایل های بزرگ-7

سرویس‌های انتقال فایل pCloud فوق‌العاده هستند و بخصوص این که مناسب انتقال فایل‌های حجیم می‌باشند. این سرویس هیچ محدودیتی در خصوص اندازه فایل یا سرعت انتقال فایل ندارد، بنابراین شما می‌توانید فایل‌ها را با همان سرعت اینترنتی که دارید، منتقل نمایید؛ یک ویژگی مفید برای کسانی که شبکه Gigabit دارند. این سرویس همچنین ویژگی‌های اضافی دیگری نیز ارائه می‌دهد که شامل امکان به اشتراک گذاشتن لینک‌های دانلود و آپلود می‌باشد و امنیت کاملی که شامل ۵ کپی اضافی از فایل شما در سروهای مختلف می‌شود تا خاطر نشان کند که فایل شما گم نمی‌شود. این سرویس یک دوره استفاده رایگان دارد اما شما می‌توانید با یک بار پرداخت، از این سرویس برای همیشه استفاده کنید.

Masv

انتقال فایل های بزرگ-8

Masv یک سرویس انتقال فایل است که به طور خاص برای فایل‌های ویدیویی حجیم، فایل‌های گرافیکی و سایر انتقال‌های مورد نیاز متخصصان خلاق طراحی شده است- اگر با فایل‌هایی بزرگتر از ۲۰ گیگابایت کار می‌کنید، باید به دنبال چنین سرویسی باشید. Masv  برای آن که انتقال با سرعت هرچه بیشتر صورت بگیرد، از ۱۶۰ سرور در سراسر جهان استفاده می‌کند.ضمن این تلاش می‌کند تا درک آن برای انواع مشتریان به اندازه کافی ساده باشد. البته این سرویس پولی است، اما با گزینه pay-as-you می‌توانید تا حد زیادی در هزینه صرفه جویی کنید. همچنین می‌توانید با نسخه آزمایشی رایگان ۷ روزه شروع کنید که ۱۰۰ گیگا بایت داده رایگان ارائه می‌دهد.

منبع:شبکه-مگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *