پیام‌های ناپدیدشونده واتساپ به اندروید و‌ iOS می‌رسند

قابلیت ارسال پیام‌های ناپدیدشونده به‌زودی برای کاربران واتساپ فعال می‌شود.

ظاهرا واتساپ می‌خواهد به کاربران کنترل بیشتری به عکس و فیلم‌هایی بدهد که در این پیام‌رسان به‌اشتراک می‌گذارند. این شرکت اخیرا ویژگی جدیدی برای آزمایش کنندگان نسخه بتای اندروید و آی‌اواس رونمایی کرده است که به آن‌ها امکان ارسال پیام‌های ناپدیدشونده را می‌دهد.

جمعه گذشته واتساپ قابلیت «یک‌ بار مشاهده» را برای کاربران آی‌اواس دردسترس قرار داد و اندکی پس‌از‌آن در اواخر ژوئن این ویژگی برای کاربران اندروید نیز منتشر شد. ویژگی مذکور به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌هایی ارسال کنند که پس از یک بار مشاهده از چت‌های واتساپ ناپدید می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد «یک‌ بار مشاهده» بسیار شبیه به ویژگی ارائه‌شده در اینستاگرام و مسنجر فیسبوک باشد؛ البته اینستاگرام به فرستنده‌ها امکان می‌دهد به گیرندگان اجازه دهند تا قبل از ناپدیدشدن محتوا، بار‌دیگر آن را مشاهده کنند. نباید این مسئله را فراموش کرد که تمام این قابلیت‌ها از ویژگی اولیه موجود در اسنپ‌چت سرچشمه می‌گیرند و درواقع، شرکت‌های دیگر در حال کپی‌برداری از آن‌ هستند.

شاید نکته‌ای که امنیت این گونه پیام‌ها را رد می‌کند، این واقعیت باشد که براساس تصاویر منتشرشده، واتساپ جلو کاربر را هنگام اسکرین‌شات‌گرفتن از محتوای ارسالی با قابلیت مذکور نمی‌گیرد. اگر گزینه View Once فعال باشد، پیام ارسال‌شده از هر دو گوشی فرستنده و گیرنده ناپدید می‌شود. همچنین، ارسال‌کننده پیام می‌تواند از دیده‌شدن آن به‌وسیله فرد مقابل آگاه شود. برای کاربران اندروید، این ویژگی برای گپ‌های گروهی نیز در دسترس است.

در متن اعلان معرفی این ویژگی در اپلیکیشن نوشته شده است:

برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، عکس یا فیلم شما پس از اینکه گیرنده یک‌ بار آن را باز کرد، از چت حذف خواهد شد. به‌یاد بسپارید کاربران همیشه می‌توانند از صفحه عکس بگیرند.

اگر گیرندگان از محتوای ناپدیدشونده اسکرین‌شات بگیرند، واتساپ به کاربران اطلاع نمی‌دهد. این شرکت توضیح می‌دهد هیچ راهی برای جلوگیری از عکس‌گرفتن از صفحه دراختیار نیست و ادعا می‌کند چنین کاری باعث ایجاد احساس امنیت کاذب در کاربران می‌شود.

ویل کاتکارت، مدیرعامل واتساپ و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، شخصا این ویژگی را در اوایل ژوئن تأیید کردند؛ بنابراین، می‌توان گفت همه ما به‌زودی آن را دریافت خواهیم کرد. زاکربرگ به «حالت ناپدیدشونده» نیز اشاره کرد که باعث می‌شود تمام پیام‌هایتان در همه چت‌ها از بین رود و به‌گفته خود او، این قابلیت می‌تواند تجربه استفاده شما از واتساپ را «زودگذر» کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *