پژوهشگران برای بهبود دقت ردیابی شیوع کرونا یک ویروس مجازی توسعه دادند

به نقل از دیجیاتو این برنامه که «Safe Blues» نام دارد، برای انتقال این رشته‌های شبیه به ویروس میان دستگاه‌های مختلف از فناوری بلوتوث استفاده می‌کند تا سرایت کووید-۱۹ در جامعه را شبیه‌سازی کند. این برنامه با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، اطلاعاتش را با جدیدترین داده‌های کرونا در دنیای واقعی مقایسه می‌کند.

به گفته پژوهشگران، این برنامه یک راه‌حل برای برآوردهای واکنش جامعه به دستورات دولت برای یک همه‌گیری ارائه می‌کند:

«Safe Blue می‌تواند یک راه‌حل برای تخمین‌ها در سطح جمعیت و در زمان واقعی برای واکنش یک همه‌گیری به بخشنامه‌های دولتی و طرح‌های آینده ارائه کند. رشته‌های Safe Blues توکن‌های امن مجازی شبیه به ویروس هستند که به فاصله اجتماعی مشابه با ویروس واقعی واکنش نشان می‌دهند. با این وجود، با بلوتوث شیوع پیدا می‌کنند و بطور آنلاین اندازه‌گیری می‌شوند.

ارتباط میان شمار رشته‌ها و گسترش همه‌گیری واقعی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی قابل تشخیص است. داده‌های توکن‌های Safe Blues را می‌توان برای تخمین وضعیت کنونی و آینده همه‌گیری مورد استفاده قرار داد.»

طبق اعلام پژوهشگران، پروتکل‌ها و تکنیک‌های این برنامه به عنوان یک اپ آزمایشی اندرویدی با سرور Back End توسعه پیدا کرده‌اند که شبیه به فریمورک‌های ردیابی تماس کنونی مانند فریمورک توسعه یافته توسط اپل و گوگل است.

با وجود چنین موضوعی، هدف فناوری Safe Blues با اپ‌های دیگر کاملا متفاوت است و داده‌های افراد و تعاملات آن‌ها را با هدف نقشه‌برداری از مخاطبین خاص، ثبت و ذخیره نمی‌کند. اطلاعات تولید شده توسط این فناوری را می‌توان به عنوان یک اندازه‌گیری نیابتی از ارتباطات فیزیکی درنظر گرفت.

این پژوهش در زمانی صورت می‌گیرد که دولت استرالیا از سرمایه‌گذاری بیش از ۱.۱ میلیارد دلار استرالیا برای گسترش پاسخگویی به گسترش کرونا در این کشور تا پایان ۲۰۲۱ خبر داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *