پوتین: سرویس های اینترنت خارجی در روسیه قطع می‌شود

به نقل از مهر نیوز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید اگر شیطنت‌ها علیه روسیه ادامه پیدا کند، سرویس های اینترنتی خارجی در روسیه را قطع خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عنوان کرد که در صورت اقدامات خصمانه علیه این کشور احتمال مسدود کردن سرویس های اینترنت خارجی در روسیه وجود خواهد داشت و اگر کشور به هیچ گزینه‌ای برای جایگزین کردن دسترسی نداشته باشد محدودیت‌های جدیدی علیه خدمات اینترنتی خارجی فعال در این کشور اعمال خواهد کرد.

پوتین عنوان کرد که وقتی روسیه سرویس مخصوص به خود را داشته باشد می‌تواند در صورت بروز مشکل سرویس‌های خارجی را محدود کند زیرا در صورت انجام اقدامات خصمانه چاره‌ای جز مسدود کردن سرویس های اینترنت خارجی در کشور روسیه باقی نمی‌ماند.

روسیه خدمات فناوری داخلی مناسبی مانند یاندکس و سبر بانک را در اختیار دارد. پوتین در ادامه عنوان کرد که زمانی همکاران ما دنبال جایگزین می‌گردند که درون بازار انحصاری وجود نداشته باشد.

دیمیتری مدودف رئیس هیأت امنیتی روسیه در اوایل ماه فوریه عنوان کرده بود که اگر دشمنان روسیه علیه این کشور اقدات خصمانه‌ای را انجام دهند احتمال محدود شدن ترافیک اینترنت خارجی وجود خواهد داشت؛ اما وقوع چنین وضعیتی دور از ذهن است.

تعداد زیادی از مقامات روسیه ابراز نگرانی خود را از کنترل بخش وسیعی از فضای مجازی سایبری جهان توسط شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی اعلام کرده‌اند.

مدودف در اکتبر ۲۰۲۰ عنوان کرده بود که سلطه این شرکت‌های فناوری باعث به وجود آمدن چالش‌های خاصی می‌شود و کشور روسیه اعتقاد دارد که هر کشور باید فضای سایبری خود را کنترل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *