۵ مورد مخرب که باعث نابودی اسمارت فون شما می شود!

یکی از دغدغه های مربوط به گوشی های هوشمند با توجه به قیمت نهایی آنها، بحث مربوط به قیمت بالای برخی از اسمارت‌فون‌ها، به خصوص پرچم‌داران است. مسلما پرداخت مبلغی بیش از هزار دلار برای یک گوشی هوشمند کار آسانی نیست و در صورت انجام این کار، باید مراقبت‌های ویژه‌ای از هندست به عمل آورد. اما در این بین ما عادت‌های مخربی داریم که ندانسته آسیب‌های فراوانی به اسمارت‌فون وارد می‌کنند. در این مطلب با تیم کارشناسی عصر شبکه همراه باشید تا به بررسی پنج عادت مخرب در خصوص استفاده از گوشی‌های هوشمند بپردازیم.

اسمارت فون

۱- خرید کابل شارژر ارزان قیمت

با مخرب‌ترین این عادات شروع می‌کنیم: خرید کابل‌های ارزان قیمت و نامعتبر شارژر. البته کسی جسارتی به شرکت‌هایی مانند Anker نمی‌کند که کابل‌هایی نه چندان گران قیمت ولی باکیفیت تولید می‌کنند. روی صحبت ما در مورد کابل‌های یواس‌بی است که در برخی از سایت‌ها و یا در کنار خیابان به قیمت بسیار کمی عرضه می‌شوند. بسیاری از این کابل‌ها پتانسیل این را دارند که با ایجاد شوک الکترونیکی، دیوایس ارزشمند و عزیز شما را برای همیشه از دور بازی خارج کنند.

همیشه در خرید کابل شارژر به نشان کابل دقت کنید و آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید. در صورت خرید کابل معتبر، نحوه رفتار خود با آن را اصلاح کنید. خم و راست کردن بیش از حد آن می‌تواند منجر به بهم خوردگی سیم‌های داخل کابل و خطر آتش‌سوزی شود. متاسفانه برخی افراد هم برای کشیدن شارژر از برق، به جای نزدیک شدن به پریز برق و کشیدن شارژر، مستقیم سیم را می‌کشند که احتمال قطعی سیم‌های نه چندان ضخیم داخل کابل را بالا می‌برد.

اسمارت فون

۲- عدم استفاده از قاب محافظ

همیشه در اطرافمان اسمارت‌فون‌های زیادی دیده‌ایم که دچار شکستگی در صفحه نمایش شده‌اند؛ متاسفانه در آن لحظه تصور اکثریت این است که این اتفاق تنها برای دیگر افراد می‌افتد و هندست ما از این دست حوادث مصون است. شاید برخی‌ها چهره بی‌قاب اسمارت‌فون خود را دوست داشته باشند، اما باید از ریسک بالای کاری که می‌کنند مطلع باشند. در بهترین شرایط، هندست بدون قاب محافظ پذیرای همیشگی خط و خش‌های فراوانی است که به هنگام فروش آن برای خرید یک مدل بالاتر، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

کیس محافظی که لبه‌های گوشی را هم می‌پوشاند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. استفاده از یک محافظ صفحه نمایش محکم نیز از دیگر توصیه‌ها برای اسمارت فون شما در این زمینه است. در صورتی که این کارها را نمی‌کنید، همیشه مقداری پول ته کارت خود برای تعمیر اسمارت‌فون‌تان داشته باشید؛ تعمیراتی که گاهی اوقات، بی‌هیچ اغراقی، هزینه‌ای بالاتر از خرید یک اسمارت‌فون نو بر روی دست افراد می‌گذارند.

اسمارت فون

۳- پر و خالی کردن بیش از حد باتری اسمارت‌فون

عملکرد باتری اسمارت‌فون شما نزولی است؛ به عبارت دیگر، پس از گذشته چند سال، باتری اسمارت‌فون در بهترین حالت هم بازدهی روزهای اولیه خود را نخواهد داشت. در برخی اسمارت‌فون‌ها مانند آی‌فون، کاهش عملکرد باتری منجر به کندی دستگاه نیز خواهد شد. البته که این امر اجتناب‌ناپذیر است، اما عادت‌های غلط ما می‌توانند این کاهش عملکرد را تسریع ببخشند.

بهترین زمان برای شارژ هندست زمانی است که شارژ آن کمتر از ده درصد باشد و در صورت شارژ نکردن دستگاه خاموش خواهد شد. اتصال دستگاه به شارژر در تمام طول شب و همچنین قرار دادن باتری در فریزر از جمله کارهای مرسوم و اشتباه در بین برخی از کاربران است. در بهترین شرایط شارژ هندست خود را همیشه بر روی سی درصد نگاه دارید و گاهی اوقات برای کالیبره کردن، اجازه دهید تا حد ممکن شارژ دستگاه خالی شود و سپس آن را به شارژر متصل کنید.

اسمارت فون

۴- خیس کردن اسمارت‌فون

در واقع در صنعت گوشی‌های هوشمند، چیزی به نام “ضد آب” به معنای عام وجود ندارد. البته که برخی اسمارت‌فون‌ها مقاومت بیشتری در آب از خود نشان می‌دهند، اما آب همیشه راه خود را به داخل دستگاه پیدا خواهد کرد. هر چقدر که بیشتر هندست خود را در آب نگه دارید، احتمال این امر نیز بیشتر می‌شود. پس اگر اسمارت‌فونی خریده‌اید که دارای گواهینامه IP67 و یا IP68 است، به همین گواهی‌ها اکتفا کنید و ضد آب بودن دستگاه‌تان را در قالب فرو کردن آن به داخل آب، به رخ دیگران نکشید.

اسمارت فون

۵- عدم استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی

برای بسیاری از کاربران، امنیت نرم‌افزاری یک شوخی محسوب می‌شود. آنها پچ‌های امنیتی ارایه شده در هر ماه را دریافت نکرده و نسبت به نصب یک نرم‌افزار امنیتی مناسب بر روی دستگاه خود، بی‌اهمیت هستند. به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مختلف هم اهمیت فراوانی دارند و می‌توانند امنیت هندست را تضمین کنند. همیشه نسبت به نرم‌افزارهایی که بر روی اسمارت‌فون خود نصب می‌کنید، حساس باشید؛ نصب نرم‌افزارهای نه چندان معتبر می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند.

با وجود رعایت موارد ایمنی مختلف، باز هم در گوگل پلی و اپ استور نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که مخرب هستند. در این میان، اپلیکیشن‌های بسیاری نیز دیده شده‌اند که تقلیدی از نرم‌افزارهای معروف مانند واتس‌اپ هستند و نصب آنها کاربران را با مشکلات جدی مواجه کرده است. حساسیت نسبت به اپلیکیشن‌هایی که دانلود می‌کنید، خواندن نقد و بررسی آنها و استفاده از نسخه‌های اصلی از جمله موارد ساده‌ای هستند که با رعایت آنها امنیت هندست خود را تضمین خواهید کرد.

منبع : آی تی رسان

مطالب پربازدید:
یک هفته زندگی با گوشی هواوی میت ۳۰ پرو: آیا زندگی بدون خدمات گوگل امکان دارد؟
محصولات اپل در سال ۲۰۲۰: ارائه شارژر بی سیم، هدفون با کیفیت بالا، ردیاب هوشمند و …
عرضه اولین تبلت مجهز به فناوری ۵G دنیا توسط سامسونگ کره جنوبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *