پلی استیشن ۵ تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد

سونی امسال به جای برگزاری یک رویداد بزرگ، تقریبا همه اطلاعات مهم درباره محصولاتش را از طریق توییتر در اختیار کاربران گذاشته است. حالا امروز هم این شرکت ژاپنی، از طریق یک پست در وبلاگ پلی استیشن و یک مصاحبه دیگر با وب‌سایت WIRED، اطلاعات جدیدی را درباره کنسول نسل بعدی خود یعنی پلی استیشن ۵ منتشر کرده و به نظر می‌رسد که اتفاقات زیادی در کنسول جدید خواهد افتاد.

پلی استیشن ۵ قرار است یک درایو بلوری ۴K و نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها را با استفاده از دیسک‌های بلوری ۱۰۰ گیگابایتی ارایه کند. از آنجاییکه این کنسول از یک حافظه SSD بهره می‌گیرد، گیمرها شاهد دیزاین رابط کاربری روان‌تری برای بازی‌ها خواهند بود، تا بتوانند تغییرات جدید بازی‌ها را بدون دستکاری بیشتری مشاهده کنند. بخش بزرگی از بهبودهای ایجاد شده، مربوط به خود کنترلر می‌شود؛ بطوریکه در آن، از فناوری بازخورد لامسه‌ای برای انتقال دقیق احساس انواع مختلف حرکت‌ها استفاده شده تا کاربران، بتوانند حرکت‌های کاراکتر بازی‌ها را به شکل انواع مختلفی از مقاومت‌ها، در استیک‌ها و تریگرهای کنترلر حس کنند. این چیزی است که سونی آن را تریگرهای تطبیق‌پذیر (adaptive triggers) نامیده است.

PlayStation-5-1000x563

افزون بر اینها، در کنترلر پلی استیشن ۵ از کابل‌های شارژ USB-C و همچنین یک باتری بزرگ‌تر استفاده شده است. WIRED می‌گوید که کیت توسعه (devkit) پلی استیشن ۵، بسیار شبیه به نمونه‌ای است که وب‌سایت Gizmodo قبلا درباره آن گزارش داده بود.

هم‌اکنون استودیوهای مختلفی در حال کار بر روی بازی‌های این کنسول جدید هستند، که از جمله آنها می‌توان به Bluepoint Games اشاره کرد. Marco Thrush، رییس این استودیو می‌گوید که آنها در حال توسعه یک بازی بزرگ برای این کنسول هستند و به‌زودی اطلاعات بیشتری را درباره آن منتشر خواهند کرد.

البته همه این صحبت‌ها، برای علاقمندان و توسعه‌دهندگان باز‌ی‌ها بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند؛ اما این بدین معنی نیست که کار پلی استیشن ۴ تمام شده است. خبرها حاکی از آن است که علاوه بر بازی‌های Death Stranding و The Last of Us Part II، بازی Ghost of Tsushima هم برای این کنسول منتشر خواهد شد.

و در آخر یابد بگوییم که سونی به‌طور رسمی تایید کرده است که پلی استیشن ۵ را در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *