پدر شبکه بی سیم بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت

به نقل از زوم ایت

نورمن آبرامسن، استاد پیشین دانشگاه هاوایی و یکی از پرتلاش‌ترین افراد در حوزه‌ی ارتباطات بی‌سیم، بر اثر ابتلا به سرطان پوست در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

نورمن آبرامسن، یکی از افراد پیش‌رو در حوزه‌ی شبکه‌ی بی‌سیم، در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت. آبرامسن که پیش‌تر استاد دانشگاه هاوایی بود، موفق‌ به ایجاد نوآوری‌های متعددی شد که بعدها برای پی‌ریزی فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم مدرن که امروزه می‌شناسیم، مورد استفاده قرار گرفتند. آبرامسن روز یکم دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) در خانه‌ی خود در شهر سان فرانسیسکوی ایالات متحده بر اثر ابتلا به سرطان پوست درگذشت. پزشکان گفته بودند که سرطان پوست نورمن آبرامسن در بدنش پخش شده و به ریه‌هایش رسیده است.

آبرامسن در اوایل فعالیت به‌عنوان استاد دانشگاه وظیفه‌ی پیدا کردن راهی به‌منظور انتقال داده بین جزایر هاوایی و ایالات متحده از طریق فناوری رادیویی را بر عهده داشت. آبرامسن در جریان کار روی پروژه‌ی اولیه‌، ALOHAnet را خلق کرد. ALOHAnet شبکه‌ای بی‌سیم بود که در فرایند توسعه‌ی فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم مدرن و همچنین فرایند انتقال داده بر بسر اترنت (Ethernet) مورد استفاده قرار گرفت.

نوآوری‌های اولیه‌ی آبرامسن همچنان در صنایع مختلف نظیر گوشی‌ هوشمند و ماهواره‌ و شبکه‌ی وای فای خانگی استفاده می‌شوند. تحلیلگران می‌گویند آبرامسن و اعضای تیمش بر به‌اشتراک‌گذاری ALOHAnet با صنایع و نهادهای مختلف تأکید ویژه‌ای داشتند و همین موضوع باعث شد این فناوری به ‌شکلی بسیار گسترده استفاده شود. آبرامسن و اعضای تیمش از دانشمندان دیگر در آزمایشگاهی که در هاوایی داشتند استقبال می‌کردند.

به گزارشنیویورک تایمز، دلیل اصلی مرگ آبرامسن ابتلا به سرطان پوست و متاستاز آن به ریه‌های او بود.

دیوید لسنر،‌ رئیس دانشگاه هاوایی، در واکنش به درگذشت نورمن آبرامسن گفت: «افراد بسیار کمی وجود دارند که توانسته باشند در حد و اندازه‌ی نورمن بر نحوه‌ی ارتباطات این سیاره و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات تأثیر گذاشته باشند. نورمن توانست ارتباط جزایر هاوایی را با یکدیگر و همچنین با دیگر نقاط دنیا برقرار کند. او از طریق ایده‌ها و دانشجویانش میراثی از خود در دانشگاه هاوایی و جاهای دیگر بر جای گذاشت.»

تصور دنیایی که در آن ارتباطات بی‌سیم وجود نداشته باشد، سخت است و به‌همین دلیل باید عمیقا قدردان تلاش‌های نورمن آبرامسن باشیم.

منبع: TECHSPOT

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *