پایان پشتیبانی از فلش در فایرفاکس ۸۵

به نقل از مهر

به دنبال اعلام بازنشستگی نرم افزار فلش در برنامه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف، بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس هم از اقدامی مشابه خبر داد.

به نقل از اسلش گیر، همزمان با عرضه فایرفاکس ۸۵ در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ پشتیبانی این مرورگر از نرم افزار فلش به پایان می‌رسد.

مشکلات امنیتی گسترده نرم افزار فلش و حفره‌های متعدد این برنامه موجب شده تا بسیاری از شرکت‌های رایانه‌ای استفاده از آن را متوقف کنند یا برای این کار در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کنند.

نرم افزار چندرسانه‌ای فلش که توسط شرکت ادوب در دهه ۹۰ میلادی تولید شد، از سوی بسیاری از هکرها و ویروس نویسان برای نفوذ به سایر برنامه‌ها و به خصوص سیستم عامل ویندوز بارها و بارها مورد سوءاستفاده قرار گرفت و همین مساله موجب شد تا مایکروسافت، گوگل، اپل و دیگر شرکت‌های نرم افزاری بزرگ از کنار گذاشتن این برنامه در آینده نزدیک خبر دهند.

با از راه رسیدن استانداردهای جدید برنامه نویسی و به خصوص HTML ۵ که جایگزینی برای اچ تی ام ال محسوب می‌شود، استفاده از امکانات چندرسانه‌ای در مرورگرهای مختلف بدون نیاز به نصب برنامه فلاش ممکن شده و از همین رو اکثر مرورگرهای اینترنتی مشهور مانند اکسپلورر، کروم، فایرفاکس، اپرا و غیره قصد دارند برنامه فلاش را بلوکه کنند. فایرفاکس ۸۵ با عدم پشتیبانی از فلش در ۲۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *