وزیر ارتباطات: صداوسیما نمونه انحصارگری در فضای استارتاپی است!

به نقل از آی تی رسان
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه متعلق به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نسبت به نحوه حمایت از استارتاپ‌ها انتقاد کرد. جهرمی در این مراسم که به صورت آنلاین برگزار شد، اعلام کرد: زمانی می‌گفتند که استارتاپ‌ها نفوذی‌ هستند، اما حالا به مرحله استارتاپ خوب و بد رسیدیم، در این فضا از استارتاپی که متعلق به خودشان باشد حمایت می‌کنند و دیگر استارتاپ‌ها را کنار می‌زنند. همه اینکارها ایجاد یک انحصار اقتصادی برای از ما بهتران است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر تاثیر استارتاپ‌ها در ایجاد یک ساختار کارآمد و تخریب سیستم ناکارآمد، اظهار کرد: همواره در برابر این تغییر، مقاومت‌هایی وجود دارد، این مخالفت توسط کسانی صورت می‌گیرد که در سیکل سنتی دستی بر آتش دارند و بزرگ‌ترین مانع رشد این اکوسیستم هستند. در جریان استارتاپی کشور، عوامل حاکمیتی مشخصی از جریان‌ها ایجاد شده‌اند و در این حوزه سرمایه‌گذاری کردند، در این فضا از استارتاپ‌هایی به خصوصی حمایت می‌شود و به این شکل انحصارگرایی آغاز می‌شود. نمونه تازه این امر، اختصاص ۱۰ درصد درآمد مالیات بخش فناوری و اطلاعات کشور به صدا و سیمای انحصارگر است تا در این بخش انحصارگری کند، این نوبر ماجراست!

جهرمی تاکید کرد: این مقاومت‌ها ماندگار نیست، چه ما باشیم و چه نباشیم این جریان پشت در نمی‌ماند و کسی نمی‌تواند مقابل این جریام مقاومت کند، چرا که این تغییر به نفع کشور نیست. تغییر همیشه با هزینه و دشواری همراه است، اعضای اکوسیستم نوآوری کشور نباید دلسرد شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *