وایت‌برد بی نهایت عرصه آموزش آنلاین را متحول می‌کند/ قرارگیری ایران در جایگاه دوم این فناوری

به نقل از نبض فناوری سیدمحمدرضا فیروزآبادی مدیرعامل شرکت توسعه فن آوری اطلاعات چیستا با بیان به اینکه در مرحله آغازین این شرکت یک پروژه دانش بنیان تحت عنوان نما را انجام دادیم، اظهار کرد: نما یک نقشه بسیارجامع از ایران است که این پروژه تقریبا به سرانجام رسیده است و هم اکنون این طرح را به چندین سازمان دولتی ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: نما یک پروژه شبیه گوگل مپ است، اما به جای اینکه معادل‌های اپلیکیشن‌های فارسی مثل بلد و نشان در دست مردم باشد به شکل زیرساختی ویژگی‌های خاصی دارد که در زیرساخت سازمانه‌ها قرار گرفته تا سازمان‌ها بتوانند از خدمات نقشه استفاده کنند. اگر از گوگل مپ در سازمانی بخواهید استفاده کنید همه رکورد‌ها موجود است و گوگل مپ چیزی برای مدیریت اطلاعات امکانی داخل سازمان در اختیار سازمان‌ها قرار نمی‌دهد، ولی نما اطلاعات را در اختیار یک سازمان بزرگ و متوسط قرار می‌دهد مدلش اصطلاحا BTOG است به جای اینکه BTOC باشد.

فیروز آبادی نقشه نما را یک پلتفرم مکان محور و کاملا تعاملی معرفی می‌کند و آن را یک نقشه واقعا پویای بومی می‌داند

وی در ادامه با اشاره بعضی از جزئیات این نقشه گفت: نقشه‌ها بر اساس نوع طراحی به پایه و تخصصی تقسیم بندی می‌شوند که سرویس نقشه ما یک نقشه پایه محسوب می‌شود و سایر کسب و کار‌ها از جمله تاکسی‌های آنلاین، سرویس پست و … می‌تواند از خدمات ما بهره‌مند شوند.

فیروزآبادی گفت: نما رقیبی برای نقشه‌های ایرانی است و یا بستری برای رقابت با تمامی پلت‌فرم‌های تجاری مانند “دانرو، پونز و …” محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فن آوری اطلاعات چیستا، در ادامه گفت: با توجه به شیوع ویروی کرونا از سال گذشته یک پروژه بسیار جاه‌طلبانه در حوزه فناوری استارت زدیم، این پروژه infinite whiteboard در حوزه آموزش آنلاین است که هم اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند. تنها دارنده این تکنولوژی در جهان یک شرکت آمریکایی است که توانسته این فناوری نوین را در سال ۲۰۱۹ پیاده سازی کند ما نیز به فاصله دو سال توانستیم به فناوری دست پیدا کنیم.

فیروزآبادی تأکید کرد: این فناوری حوزه آموزش آنلاین را به کلی متحول خواهد کرد چرا یک ابزار قدرتمندتر از adobe و … است.

مدیرعامل شرکت توسعه فن آوری اطلاعات چیستا، از راه‌اندازی این پروژه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: infinite whiteboard چه در ایام کرونا و چه بعد از آن رکن اصلی آموزش آنلاین خواهد بود.

وی افزود: infinite whiteboard وایت بردی است هر چقدر فایل نیاز باشد می‌توانید در آن قرار می‌دهید و انتهای ندارد. همانطوری که اسکرول و ماوس را حرکت می‌دهید، می‌توانید صفحات مختلف را ورق بزنید تا جاییکه در آموزش آنلاین شاگرد‌ها تمام این حرکات را مشاهده خواهند کرد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی با دانش کاملا بومی طراحی شده و حاصل تلاش کار یکساله محققان این شرکت دانش‌بنیان است. هم اکنون در این پروژه حدود ۲۰ نفر فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *