هوش مصنوعی جدید فیس بوک به بازبینی محتوا کمک می کند

به نقل از کلیک

رسانه اجتماعی فیس بوک از هوش مصنوعی جدید و الگوریتم های یادگیری ماشین برای اولویت بندی پست ها و قرار دادن آن ها در صف، جهت بازبینی های بعدی استفاده می کند.

فیس بوک مدتی است که برای مدیریت و تعدیل محتویات خود از هوش مصنوعی بهره می گیرد. این کمپانی به تازگی از روش جدیدی رونمایی کرده که در آن، یادگیری ماشین باعث ساده تر شدن کارها می شود. طبق گزارش The Verge، این رسانه اجتماعی در حال حاضر از یادگیری ماشین برای اولویت بندی پست ها در یک صف استفاده می کند. این صف بعدها وسیله بازبینان انسانی مورد بررسی قرار می گیرد.

قبل از پیاده سازی هوش مصنوعی جدید، صف پست ها عمدتا بر اساس زمان گزارش آن ها مرتب سازی می شد. این عملیات، سرعت کمپانی در پاسخ گویی به موارد اضطراری و مهم تر را کاهش می داد، چرا که بازبینان تنها بر اساس ترتیب ارسال پست ها آن ها را درون صف قرار می دادند. با هوش مصنوعی جدید فیس بوک ، سیستم از چند الگوریتم یادگیری ماشین برای اولویت بندی محتویات پرچم دار استفاده می کند. این اولویت بندی، بر اساس وایرال بودن پست ها، شدت آن ها و احتمال نقض قوانین توسط آن ها صورت می گیرد.

ظاهرا هوش مصنوعی جدید فیس بوک روی ۹.۶ میلیون محتوا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ اعمال شده است (افزایش چشمگیر ۵.۷ میلیونی نسبت به سه ماهه قبلی). برخی از این پست ها به اندازه ای واضح هستند که به طور خودکار حذف یا مسدود می شوند. اما باقی آن ها وارد صف شده تا توسط بازبینان انسانی مورد ارزیابی قرار گیرند. فرایند ارزیابی پست ها و تعیین مضر بودن آن ها گاهی موجب مسائل بهداشتی روانی می شود. فیس بوک در اوایل سال جاری، مبلغی حدود ۵۲ میلیون دلار را برای مدیران خود هزینه کرد. این کمپانی همچنین قول داده تا نرم افزار تعدیل محتوای خود را بروزرسانی کرده، صدا را به طور پیشفرض قطع کرده و ویدیوها را به صورت سیاه و سفید نمایش دهد.

از آنجا که فیس بوک ابزاری برای برقراری ارتباط بین دوستان و خانواده در سراسر دنیا تلقی می شود، واکنش نسبت به محتوای جعلی و مضر امری مهم برای حفظ امنیت این پلتفرم به حساب می آید.

منبع: engadget

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *