نسخه لایت اسپاتیفای با حجم ۱۰ مگابایت معرفی شد

امروز شرکت اسپاتیفای، نسخه لایت اپلیکیشن اندروید خود را راه‌اندازی کرد. این نسخه برای افرادی طراحی شده است که حجم دیتای کمتر دارند و از دستگاه‌های قدیمی‌تری بهره می‌برند.

این برنامه ۱۰ مگابایتی (نسخه اصلی اسپاتیفای حدود ۱۰۰ مگابایت است)، یک ویژگی مهم جدیدی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تا یک حد (آستانه) مشخصی را برای مصرف دیتای خود تعیین نماید تا با رسیدن آن حد، به او اطلاع داده شود. این ویژگی برای افرادی که لازم است تا همیشه نسبت به مصرف دیتای خود گوش‌به‌زنگ باشند، یک ضرورت به‌حساب می‌آید.

کاربران همچنین با استفاده از اسپاتیفای لایت می‌توانند کَشِ آهنگ‌های خودشان را کنترل کرده و اگر میزان حافظه دستگاه برایشان مسئله مهمی است، آن را پاک کنند. این اپلیکیشن از طریق گوگل پلی در ۳۶ مارکت موجود در آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا در دسترس است و بر روی همه دستگاه‌هایی که از اندروید ۳.۴ با بالا بهره می‌برند، قابل اجرا خواهد بود. برنامه مذکور، همه تجربه استفاده از نسخه اصلی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت اما باید توجه داشت که این اپلیکیشن برای اتصال‌های اینترنت کندتر و حجم دیتاهای کمتر، بهینه‌سازی شده است.

spotify-icon-ios

به‌غیر از افزوده شدن ویژگی کنترل دیتا، تفاوت اصلی دیگر میان اسپاتیفای استاندارد و نسخه لایت آن مربوط به یک تغییر در طراحی می‌شود و آن اینکه در برنامه لایت، بخش کتابخانه (libraries) کاربران، با گزینه علاقمندی‌ها (favorites) جایگزین شده که در واقع دربردارنده همه آهنگ‌های ذخیره شده و پلی‌لیست‌ها خواهد بود. شرکت اسپاتیفای گفته است که این برنامه به‌منظور کامل کردن اپلیکیشن اصلی اسپاتیفای معرفی گردیده و افراد باید بتوانند «هرآنچه را که مناسب‌شان است» انتخاب نمایند.

اسپاتیفای یکی از چندین شرکت‌ اصلی تکنولوژی دنیاست که یک نسخه لایت برای برنامه خود معرفی می‌کند. برای نمونه شرکت فیس‌بوک، اپلیکیشن‌های فیس‌بوک لایت، مسنجرلایت و اینستاگرام لایت را معرفی کرده بود. اوبر هم ورژن لایت خود را معرفی نموده بود. این برنامه‌های لایت، روزبه‌روز در حال محبوب‌تر شدن هستند و به‌همین خاطر، شرکت‌های مختلف به‌دنبال گسترش این اپلیکیشن‌ها به کشورهای درحال‌توسعه هستند که در آنها سرعت اینترنت کندتر و هزینه‌های دیتا گران‌تر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *